آفتاب

هشدار هیگ نسبت به تبدیل حمص به سربرنیتسای دوم

هشدار هیگ نسبت به تبدیل حمص به سربرنیتسای دوم

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی از تکرا کشتارهای بوسنی و هرزگوین در سوریه شورای امنیت را به اتخاذ اقدامی فوری در خصوص اوضاع سوریه فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری آی تی وی، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز خرسندی از خروج زنان و کودکان از حمص، گفت: فکر می‌کنم که هنوز یک نگرانی و ترس حقیقی وجود دارد و آن این که چه اتفاقی برای مردان و پسرانی که در شهر حمص باقی‌ مانده‌اند خواهد افتاد؟

وی ادامه داد: شهر حمص سوریه پتانسیل آن را دارد که شاهد قتل‌عامی نظیر ‌آنچه که در سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین در سال 1995 رخ داد باشد.

جنگ بوسنی بدترین قتل عامی بود که اروپا به خود دید چرا که طی آن حدود 8000 مرد و پسر مسلمان توسط نیروهای صرب بوسنی در سال 1995 کشته شدند.

هیگ در ادامه گفت: درسی که از وقایع سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین آموختیم نباید لحظه‌ای فراموشمان شود و شورای امنیت باید هرچه سریعتر اقدامی فوری و جدی درباره سوریه اتخاذ کرده و به نظام این کشور برای گشایش گذرگاه‌های انسانی بدون هیچ مانعی فشار آورد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه گفت: من از شورای امنیت می‌خواهم که هر چه سریعتر به استفاده از حربه گرسنگی و محاصره مردم به عنوان سلاح‌ جنگی و همچنین نقض قوانین حقوق بشر در سوریه پایان داده و نظام این کشور را وادار کند که از استفاده تانکرهای منفجره در نواحی مختلف بپرهیزد.

هیگ همچنین مدعی شد: اگر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت بماند تنها نتیجه آن بیشتر شدن خشونت در سوریه و افزایش رنج‌های مردم است.

این مسئول انگلیسی در پایان بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه به عنوان تنها راه برقراری صلح در این کشور و ادامه تلاش‌های انسانی به رهبری سازمان ملل تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N119227

وبگردی