آفتاب
فجر35؛ حماسه و امید

حضور مقامات و نمایندگان مجلس مجارستان درجشن روز ملی ایران در بوداپست

حضور مقامات و نمایندگان مجلس مجارستان درجشن روز ملی ایران در بوداپست

برلین- ایرنا - مراسم جشن روز ملی ایران به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه شنبه شب با حضور رییس دفتر رییس جمهوری مجارستان،نمایندگان مجلس وهمچنین سیاستمداران ارشد احزاب این کشور درمحل سفارت ایران در بوداپست برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم باشکوه که سفرا؛ کارداران و دیپلمات های مقیم مجارستان و همچنین نمایندگان رسانه های جمعی این کشور از جمله دیگر شرکت کنندگان آن بودند، شخصیت ها مقام های خارجی شرکت کننده سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به نماینده سیاسی ایران در مجارستان تبریک گفتند.

براساس این گزارش، ˈمحمدرضا مرشد زادهˈ سفیر ایران در بوداپست نیز در سخنانی با برشمردن اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را ازمهمترین دلایل پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی در طول 35 سال گذشته دانست.

مرشد زاده درادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات 24خرداد با مشارکت پرشور مردم کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران با حضور حداکثری مردم؛همچون همیشه بر کارایی یک نظام دمکراتیک اسلامی صحه گذاشته است.

سفیر ایران در بوداپست اظهار داشت:رئیس جمهور روحانی با اتخاذ سیاست تعامل سازنده با جهان؛ مذاکرات هسته ای با قدرت های بزرگ را در ژنو به گونه ای به پیش برد که در آن جهان حق غنی سازی صلح آمیز هسته ای ایران را به رسمیت شناخت.

وی همچنین تصویب قطعنامه پیشنهادی رییس جمهوری ایران در مورد جهان عاری از خشونت و افراط گرایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دلیلی دیگر بر ضدیت و پیشگامی ایران با افراط گرایی در منطقه و جهان است.

مرشد زاده همچنین در پایان سخنان خود روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و مجارستان را طی ماه های اخیر رو به پیشرفت دانسته و برهمکاری های دو کشور در تمام زمینه های اقتصادی؛ سیاسی و بین المللی تاکید کرد.

در مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی در بوداپست؛ ˈپیتر وینتر مانتلˈ معاون وزیر امور خارجه مجارستان و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان دستگاه دیپلماسی این کشور و همچنین معاون وزیر توسعه روستایی مجارستان نیز حضور داشتند.

اروپام** 1701 ** 1064
کد N119110

وبگردی