آفتاب

احتمال بازگشت سارکوزی به سیاست پر رنگ تر شد

احتمال بازگشت سارکوزی به سیاست پر رنگ تر شد

تهران-ایرنا- ˈنیکلا سارکوزیˈ رییس جمهوری سابق فرانسه با حضور در یک محفل سیاسی گمانه زنی ها در مورد بازگشتش به عرصه سیاسی را تقویت کرد.

رادیو فرانسه درگزارشی با عنوانˈسارکوزی گام دیگری درمسیر بازگشت برداشتˈ، عنوان کرد : سارکوزی که از ماه مه 2012 و پس از انتخاب ˈفرانسوآ اولاندˈ به عنوان رییس جمهوری فرانسه درهیچ محفل سیاسی حضور نیافته بود، به عنوان میهمان ویژه در جلسه برگزار شده از سوی نامزد حزبش برای پست شهرداری پاریس، حاضر شد.

ˈناتالی کوسیوسکو موریزهˈ وزیر محیط زیست فرانسه که پیشتر به دنبال انتصاب به عنوان سخنگوی ستاد تبلیغات انتخاباتی سارکوزی در سال 2012 میلادی از سمت خود کناره گیری کرده بود، امروز با حمایت حزب راستگرای ˈاتحاد جنبش مردمیˈ برای به دست آوردن کرسی شهرداری پاریس تلاش می کند.

رادیو فرانسه با اشاره به این که حضور سارکوزی در سالن جلسه با استقبال هوادارانش مواجه شد، افزود: بر کسی پوشیده نیست که وی به حضور در انتخابات 2017 میلادی می اندیشد.

سارکوزی با حضورش در این جلسه که با استقبال هواداران وی همراه شد، این پیام را به هم حزبی های خود داد که در میان نامزدهای آینده این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، خودش بهترین و در نظر مردم محبوبترین گزینه است.

این در حالی است که پس از شکست سارکوزی، حزب اتحاد جنبش مردمی به گزینه های دیگری برای حضور در انتخابات بعدی می اندیشد.

برپایه این گزارش، دو مانع بر سر راه سارکوزی برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری آینده وجود دارد؛ نخست، اثبات بی گناهی اش در پرونده های قضایی که نام وی در آن ها وجود دارد و دیگر، پیروزی در انتخابات درون حزبی راستگرایان.

احتمال حضور سارکوزی در انتخابات 2017 فرانسه و بازگشت وی به عرصه سیاست با اعلام خبر حذف نام وی از فهرست متهمان دریافت کمک مالی غیرقانونی از مالک شرکت ˈ اورئالˈ در اکتبر سال گذشته میلادی مطرح شد.

سارکوزی در سال 2012 پس از یک دوره ریاست جمهوری، این پست را به رقیب سوسیالیست خود واگذار کرد. هرچند که سارکوزی نیز در فرانسه فرد محبوبی به شمار نمی آید اما عملکرد فرانسوآ اولاند، کاهش چشمگیر محبوبیت او در نزد فرانسویان و بی اعتمادی روز افزون آنان نسبت به او به عنوان رییس جمهوری، سبب شده تا سارکوزی در نظر سنجی ها جایگاه بهتری را به دست آورد.

اروپام/9053 ** 1064
کد N119109

وبگردی