آفتاب

هشدار رئیس‌جمهور الجزایر نسبت به تلاش برای بی‌ثبات کردن ارتش

هشدار رئیس‌جمهور الجزایر نسبت به تلاش برای بی‌ثبات کردن ارتش

رئیس‌جمهوری الجزایر در اظهارنظری نسبت به هرگونه تلاش برای بی‌ثبات کردن ارتش این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "عبدالعزیز بوتفلیقه"، رئیس‌جمهوری الجزایر در پیام تسلیتی به قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ارتش این کشور که باعث کشته شدن 77 تن طی روز سه‌شنبه شد، عنوان کرد: هیچ کس با هر جایگاهی حق ندارد به ارتش ملی خلق الجزایر و یا دیگر نهادهای کشوری حمله کند.

اشاره وی به انتقادات علنی رهبر حزب حاکم جبهه آزادی ملی از مسئول اطلاعات ارتش الجزایر است.

عمار سعدانی، دبیرکل حزب جبهه آزادی ملی که یکی از حامیان سرسخت بوتفلیقه برای کاندیداتوری چهارمین دور ریاست جمهوری در انتخابات آوریل است اخیرا استعفای ژنرال محمد مدینه، مسئول اداره اطلاعات و امنیت ارتش از سمتش را خواستار شد.

سعدانی، مدینه را که ملقب به "توفیق" است متهم کرد به اینکه جلوی کاندیداتوری بوتفلیقه برای چهارمین دور ریاست جمهوری را گرفته و در امور احزاب سیاسی، مقامات قضایی و مطبوعات مداخله کرده است.

با این وجود بوتفلیقه از ارتش جانبداری کرد.

وی در پیام خود تصریح کرد: حتی اگر آرای عمومی به افراطگری‌های برخی حلقه‌ها با نزدیک شدن به انتخابات عادت کرده باشد اما این بار خشم آنها به حد بالایی که از زمان استقلال الجزایر تاکنون سابقه نداشته رسیده است چرا که آنها تلاش می‌کنند وحدت ارتش ملی خلق کشور و ثبات و وجهه کشور در جامعه بین‌المللی را تضعیف کنند.

رئیس‌جمهوری الجزایر هنوز اعلام نکرده که آیا وضعیت سلامتش به او اجازه می‌دهد در انتخابات 17 آوریل مجددا کاندید شود یا خیر. وی سال گذشته میلادی سه ماه در بیمارستانی در پاریس بستری بود.

روز سه‌شنبه یک هواپیمای ترابری C-130 ارتش الجزایر در استانی در شرق این کشور سقوط کرد که همه سرنشینانش به جز یک نفر کشته شدند. رئیس‌جمهوری الجزایر از امروز (چهارشنبه) سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

انتهای پیام

کد N119101

وبگردی