آفتاب
در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا؛

پادشاه اردن: راهکار تشکیل دو کشور، تنها راه پایان درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین است

پادشاه اردن: راهکار تشکیل دو کشور، تنها راه پایان درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین است

پادشاه اردن در سفرش به واشنگتن با جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و با آن‌ها در خصوص آخرین تحولات خاورمیانه و روابط استراتژیک میان اردن و آمریکا بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالله دوم، پادشاه اردن که به آمریکا سفر کرده در دیدارهای جداگانه با نمایندگان کنگره‌ آمریکا بر اهمیت نقش کنگره در حمایت از تلاش‌هایی که برای تحقق صلح در خاورمیانه صورت می‌گیرد تاکید و تصریح کرد: تحقق راهکار دو کشوری تنها راه تحقق صلح و خاورمیانه و ضمانتی برای گسترش امنیت و ثبات در منطقه است.

وی در ادامه افزود: منافع عالی اردن در راس تمام اولویت‌ها قرار دارد.

عبدالله با اشاره به بحران سوریه و بازتاب‌های آن در کشورهای همسایه، نسبت به افزایش آوارگان سوری و مهاجرت روز افزون آن‌ها به کشورهای همجوار به ویژه اردن و پیامدهای آن ابراز نگرانی کرد و از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت‌های خود در این خصوص عمل کند.

در این دیدار راه‌های کمک رسانی کنگره آمریکا به اردن به ویژه در عرصه چالش‌های اقتصادی و مساله پناهندگان سوری مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان کنگره و اعضای مجلس سنا نیز از نقش سازنده اردن در حمایت از تحقق صلح در خاورمیانه قدردانی و اعلام کردند که کنگره به حمایت از پادشاه این کشور در مواجهه با چالش‌های اقتصادی تمایل دارد.

عبدالله دوم همچنین در دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا بر موضع اردن در حمایت از مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی با استناد به قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی تاکید کرد.

وی در خصوص بحران سوریه نیز به جان کری گفت: اردن بر موضع خود در بحران سوریه مبنی بر حمایت از راهکار سیاست همه جانبه و کامل جهت حل بحران در این کشور پایبند است.

انتهای پیام

کد N119052

وبگردی