آفتاب

حزب دموکرات کردستان عراق خواستارحمایت ایران از مساله کردهادرجهان شد

حزب دموکرات کردستان عراق خواستارحمایت ایران از مساله کردهادرجهان شد

تهران- ایرنا- دبیر حزب دمکرات کردستان عراق گفت: ما به دلیل اینکه ایران اولین مشوق ثبات در عراق است خواستار حمایت این کشور از کردها هستیم.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبریˈالسومریة نیوزˈ، ˈفاضل میرانیˈ دبیر حزب دمکرات کردستان عراق ،به رهبری ˈمسعود بارزانیˈ ،

در حاشیه مراسمی که کنسولگری ایران در اربیل به مناسبت سی وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار کرد گفت: ما به حمایت جدی جمهوری اسلامی ایران از مساله کردها در جهان چشم امید دوخته ایم.

وی افزود ما به دلیل اینکه ایران اولین مشوق ثبات در عراق است خواستار حمایت این کشور از کردها هستیم.

میرانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران افق های جدیدی بین کردها وجمهوری اسلامی ایران گشود افزود: کردها هرگز موضع قاطعانه ایران در محکومیت بمباران شیمیایی حلبچه را فراموش نخواهند کرد.

ˈعظیم حسینیˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل در این مراسم گفت: جهان در حال گذر از مرحله حساس جنگ علیه تروریسم است وایران عزم جدی برای مقابله با تروریسم دارد.

وی تاکید کرد ایران برای تحقق عدالت سیاسی و پیمودن راههای صلح جویانه به ویژه در زمینه به کارگیری انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز به صورت جدی فعالیت می کند.

حسینی با اشاره به حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که متجاوز از 5 میلیار دلار است روابط دو طرف را دوستانه و عمیق خواند.

در مراسم بزرگداشت سی وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنسولگری ایران در اربیل رهبران برجسته اتحاد میهنی کردستان عراق، ˈهیرو ابراهیمˈ همسر جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق و چند تن از وزرا و مسئولان احزاب سیاسی ودیپلمات ها شرکت داشتند.

در این مراسم فیلم مستندی از گذشته ،حال و مراحل انقلاب اسلامی ایران پخش شد و هنرمندان قطعه هایی از موسیقی کردی و فارسی را اجرا کردند.



مترجمام** 1453 *1446
کد N118931

وبگردی