آفتاب

مجلس آمریکا با افزایش سقف استقراض دولت موافقت کرد

مجلس آمریکا با افزایش سقف استقراض دولت موافقت کرد

مجلس نمایندگان آمریکا افزایش سقف استقراض دولت فدرال را پس از اینکه جمهوریخواهان تلاش برای کسب امتیاز از دموکرات‌ها را رها کردند، تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزایش سقف استقراض به 17.2 تریلیون دلار به مدت یک سال با 221 رای موافق در برابر 201 رای مخالف به تصویب رسید.

مقامات دولت پیش از این گفته بودند آمریکا ممکن است تا پایان فوریه به سقف استقراض تعیین شده برسد و قادر به استقراض بیشتری نباشد. حتی کاخ سفید و دیگران نسبت به خطر ورشکستگی دولت هشدار داده بودند.

این لایحه که توسط باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا امضا شد، به دولت امکان می‌دهد برای تامین تعهدات بودجه و پرداخت بدهی‌هایش استقراض کند.

دولت آمریکا در سال مالی 2014 حدود 514 میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت.

بر اساس گزارش بی بی سی، جمهوریخواهان اکثریت را در مجلس دارند و بسیاری از آنها امیدوار بودند از موضوع افزایش سقف استقراض دولت برای کسب امتیازات سیاسی از اوباما و دموکرات‌ها که سنا را در کنترل دارند استفاده کنند اما در آخرین بحث بزرگ بودجه در سپتامبر و اکتبر گذشته، اوباما و دموکرات‌ها اعلام کردند از مذاکره در مورد سقف استقراض امتناع خواهند کرد و خواستار لایحه‌ای شده بودند که سقف استقراض را بدون اجرای تدابیر اضافی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

کد N118926

وبگردی