آفتاب

تلاش اپوزیسیون ایتالیا برای استیضاح رئیس‌جمهور ناکام ماند

تلاش اپوزیسیون ایتالیا برای استیضاح رئیس‌جمهور ناکام ماند

پارلمان ایتالیا با درخواست یکی از احزاب این کشور مبنی بر استیضاح رئیس‌جمهور مخالفت کرد. با این حال اپوزیسیون ایتالیا بر حملات خود علیه رئیس‌جمهوری 88 ساله این کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "جورجیو ناپولیتانو"، رئیس‌جمهوری ایتالیا در دوران بحران اقتصادی دشوار کشورش، به خوبی عمل کرد اما جنبش "پنج ستاره" و حزب "فورزا" ایتالیا، از احزاب راست میانه متعلق به سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا همچنان از وی انتقاد می‌کنند.

این احزاب ناپولیتانو را متهم می‌کنند که در دوران سخت اقتصادی، وی با افزایش اختیارات خود طبق قانون اساسی، دولت ماریو مونتی، نخست‌وزیر تکنوکرات پیشین را سرکار آورد.

با این حال حزب راست میانه فورزا ایتالیا در جلسه رای‌گیری روز سه‌شنبه درباره استیضاح ناپولیتانو رای ممتنع داد. حزب فورزا ایتالیا بیشتر از آن خشمگین بود که چرا رئیس‌جمهوری ایتالیا ماه‌ها پیش از سقوط دولت برلوسکنی با ماریو مونتی در تماس بوده است. این حزب وابسته به برلوسکنی مدعی است که ناپولیتانو برای عزل برلوسکنی دسیسه‌چینی کرده است.

سیلویو برلوسکنی به دلیل اختلافاتی که در حزبش پدید آمده بود، نتوانست اکثریت را در پارلمان ایتالیا کسب کند و مجبور به استعفا شد.

رئیس حزب فورزا ایتالیا در مصاحیه‌ای با شبکه پنج تلویزیون کشورش گفت: ما می‌خواهیم حقیقت را بدانیم. تاکنون داستان‌های زیادی شنیده‌ام که دخالت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در امور کشورمان نیز بخشی از آن است.

با این حال جنبش پنج ستاره ایتالیا گفته است که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا حمایت‌های لازم را برای استیضاح ناپولیتانو به دست آورد.

انتهای پیام

کد N118656

وبگردی