آفتاب

نواز شریف برای شرکت در نشست افغانستان به ترکیه رفت

نواز شریف برای شرکت در نشست افغانستان به ترکیه رفت

نخست‌وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه) برای حضور در نشستی درباره افغانستان سفر خود به ترکیه را آغاز کرد و تا 14 فوریه 2014 در این کشور می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه پاکستان با ذکر جزئیات گفت، نشست سه جانبه در ترکیه با حضور رهبران افغانستان، پاکستان و دولت آنکارا برگزار می‌شود. همچنین نوار شریف، نخست‌وزیر پاکستان به همراه تنی چند از مقام‌های بلند پایه به آنکارا رفته است.

نشست سه جانبه پاکستان‌- افغانستان- ترکیه در سال 2007 آغاز به کار کرد و آخرین نشست در دسامبر 2012 برگزار شد.

در این نشست رهبران سه کشور درباره مسائل امنیتی، اقتصادی و توسعه همکاری با یکدیگر به گفت‌وگو می‌نشینند. شعار هشتمین نشست سه جانبه "صلح پایدار در قلب آسیا" نام گرفته است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که افغانستان با گذار سیاسی و امنیتی مهمی از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی در پنجم آوریل 2014 و خروج نیروهای ناتو در پایان سال جاری میلادی رو بروست.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: نواز شریف دیدگاهی رو به جلو درباره صلح و شرافت افغانستان دارد و به دنبال برقراری روابط نزدیک‌تر، سازنده‌تر و بهتر با افغانستان است.

وی در ادامه گفت: حضور نواز شریف در این نشست در آنکارا بخشی از اقدامات برای کمک به تقویت و استحکام روند ثبات در افغانستان با همکاری شرکای بین‌المللی محسوب می‌شود. اسلام آباد بر حمایت و ایجاد سازش در افغانستان متعهد شده و قول داده که به همراه جامعه بین‌الملل برای برقراری صلحی باثبات و توسعه بادوام در افغانستان تلاش کند.

انتهای پیام

کد N118601

وبگردی