آفتاب

روسیه قطعنامه‌ای را در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه آماده می‌کند

روسیه قطعنامه‌ای را در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه آماده می‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو قطعنامه‌ای را در آینده‌ای نزدیک در خصوص مبارزه با تروریسم در سوریه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، "گنادی گاتیلف"، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد که در این قطعنامه از همه طرف‌ها خواسته می‌شود تا تدابیر لازم را اتخاذ کرده و تلاش‌هایشان را جهت مبارزه با تروریسم در سوریه یکپارچه سازند.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با فاجعه انسانی در سوریه اظهار کرد: پیش نویسی که کشورهای غربی در این خصوص تدوین کرده‌اند، قابل قبول نیست چرا که فضایی را برای مداخله نظامی در سوریه به وجود می‌آورد.

این دیپلمات روس پس از اینکه صبح امروز (چهارشنبه) وارد ژنو شد، خاطرنشان کرد: تعداد بسیاری از گروه‌های تروریستی در سوریه فعالیت می‌کنند که القاعده و شاخه‌های آن نیز از جمله این گروه‌ها هستند. این گروه‌ها خطری واقعی علیه تمامیت ارضی سوریه و تمام منطقه به شمار می‌آید و به همین دلیل مساله خطر تروریسم کم اهمیت‌تر از اوضاع انسانی در سوریه نیست.

گنادی گاتیلف اظهار کرد: ما باید با یکدیگر در مسیر مبارزه با خطر تروریسم و پشت سر نهادن فاجعه انسانی در سوریه عمل کنیم. شرکای روسیه در شورای امنیت این مساله را درک کردند که این خطر عملا وجود دارد و آن‌ها همچون روسیه نسبت به خطر تروریسم نگران هستند. اگر شرکای مسکو به راستی برای مبارزه با تروریسم تلاش می‌کنند، پس باید تلاش‌ها در این خصوص یکپارچه شود.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته بود تا قطعنامه‌ای ویژه در خصوص مبارزه با تروریسم در سوریه صادر کند.

وی همچنین تاکید کرد که مسکو آماده است جهت صدور قطعنامه‌ای ویژه در خصوص اوضاع انسانی در سوریه همکاری کند اما این امر مشروط به این است که این قطعنامه با قوانین انسانی بین‌المللی همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N118574

وبگردی