آفتاب
جهانگیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا،

نسبت به خدشه‌دار شدن استقلال کشور در مذاکرات هیچ نگرانی ندارم

نسبت به خدشه‌دار شدن استقلال کشور در مذاکرات هیچ نگرانی ندارم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم اگر قرار باشد استقلال کشور در مذاکرات ذره‌ای خدشه‌دار شود، رهبری مذاکرات را متوقف خواهد کرد. لذا به عنوان نماینده مجلس نگرانی در این باره ندارم.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: فرمایشات رهبری نشان داد که نگاه ایشان به دولت‌ها فارغ از گرایشات سیاسی آنهاست. ایشان از دولت هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی دفاع کرده، زیرا دولت‌ها را دارای مسوولیت‌های متعدد و سخت می‌دانند و حمایت از دولت را برای همه جریانات سیاسی ضرورت می‌شمارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان نقد را به طور کامل نفی کردند و گفتند نقد باید منطقی و منصفانه باشد یعنی چارچوب نقد باید در جامعه برقرار باشد زیرا برای رشد جامعه ضروری است. همچنین علی‌رغم حرف‌های در گوشی و انتصاب برخی آمال و تمنیات افراد به رهبری، ایشان حرف‌هایشان را به صراحت و شفاف بیان و حجت را بر همه تمام کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره مسوولیت متقابل دولت و مردم و همچنین دولت و گروه‌های سیاسی یادآور شد: هم دولت باید تحمل نقد را داشته باشد و هم دیگران باید با انصاف نقد کنند. اگر اینچنین باشد نقدها هم سر جای خودش مطرح می‌شود و اثرات مثبت خواهد داشت. در حالی که اگر نقد یکسویه و غیرمنصفانه باشد طبیعتا با واکنش منفی دولت یا بی‌توجهی او مواجه خواهد شد و تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. من فکر می‌کنم با فضایی که رهبری ترسیم کرده‌اند هم می‌شود به دولت کمک کرد و هم نتیجه مطلوبی از نقدها گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حفظ استقلال کشور خاطرنشان کرد: من معتقدم اگر قرار باشد استقلال کشور در مذاکرات ذره‌ای خدشه‌دار شود، قطعا رهبری مذاکرات را متوقف خواهند کرد و از این جهت تردیدی نیست، زیرا ایشان بیش از اینکه در مذاکرات چه به دست می‌آوریم و چه امتیازی می‌دهیم، نظرشان این است که استقلال علمی و سیاسی کشور برقرار باشد و مستمرا ادامه پیدا کند.

جهانگیرزاده من به عنوان یک نماینده مجلس نسبت به خدشه‌دار شدن استقلال کشور در مذاکرات هیچ نگرانی ندارم اما دیگران هم باید به مذاکره‌کنندگان کمک کنند و شرایط داخلی را طوری تنظیم کنند که مذاکرات سودمند باشد.

وی تصریح کرد: دولت برآمده از آرای مردم است و کسانی در راس کار هستند که سال‌ها برای کشور تلاش کردند. ممکن است دولتمردان با من یا امثال من تفاوت دیدگاه داشته باشند اما اینطور نیست که بخواهیم در مورد حفظ چارچوب‌های اساسی کشور استقلال و وابستگی فکری این افراد تردیدی به خود راه دهیم.

انتهای پیام

کد N118569

وبگردی