آفتاب
فجر 92؛ حماسه وحدت و امید

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی در آلمان پرشورتر از همیشه برگزار شد

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی در آلمان پرشورتر از همیشه برگزار شد

برلین - ایرنا - مراسم روز ملی جمهوری اسلامی در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور کم نظیر سفرا و دیپلمات های مقیم آلمان و همچنین شخصیت ها و کارشناسان سیاسی و اقتصاد این کشور، دوشنبه شب در محل سفارت ایران در برلین برگزار شد.

به گزارش ایرنا،در این مراسم که نسبت به سال های گذشته با استقبال بیشتری از سوی علاقمندان جمهوری اسلامی مواجه و با حضور صدها تن از شخصیت های سیاسی و اقتصادی آلمان و نمایندگی های سیاسی مقیم این کشور برگزار شد،شخصیت های سیاسی و اقتصادی آلمان و همچنین سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور با حضور در محل سفارت ایران،سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی تبریک گفته و بر توسعه و تعمیق روابط دو جانبه ایران با کشورهای خود تاکید کردند.

سفیران کشورهای عربستان،ترکیه،مصر ،عراق،کویت،لبنان،تونس، تایلند آفریقای جنوبی از جمله نمایندگان سیاسی کشورهای شرکت کننده در مراسم روز ملی بودند که از اولین دقایق آغاز مراسم در محل سفارت ایران حضور یافتند.

نمایندگان سیاسی از کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون مالزی و اندونزی و همچنین کشورهای آفریقای و آمریکای جنوبی از جمله نیکاراگوئه از دیگر دیپلمات های خارجی شرکت کننده در این مراسم بودند.

فون گوتسه از مقام های ارشد وزارت امور خارجه،یورگن کربورگ معاون اسبق وزیرخارجه،میشائیل گلوز وزیر اسبق اقتصاد،ارنست اورلاو رییس اسبق سرویس اطلاعات خارجی و دو تن از سفیران سابق آلمان در تهران از جمله مقام های سیاسی و اقتصادی آلمانی شرکت کننده در مراسم روز ملی ایران بودند.

در این مراسم پس از پایان تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از سوی میهمانان به نماینده سیاسی ایران در آلمان، سرود زیبای ˈایرانˈ توسط گروه سرود مدرسه ایرانیان برلین برای حاضران اجرا شد که با استقبال و تشویق شدید شرکت کنندگان در این مراسم مواجه گردید.

در پایان نیز از میهمانان مراسم روز ملی جمهوری اسلامی با غذای مطبوع ایرانی پذیرایی شد.

اروپام** 1701** 3404
کد N118325

وبگردی