آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید؛

جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سه وزیر کابینه ترکیه در آنکارا برگزار شد

جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سه وزیر کابینه ترکیه در آنکارا برگزار شد

آنکارا - ایرنا - مراسم جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه شنبه شب با شکوه هر چه فراوان و با حضور سه تن از وزرای کابینه ترکیه ، شماری از سفرا و دیپلمات های خارجی و صدها تن از ایرانیان مقیم ترکیه در هتل سوییس آنکارا برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ترکیه ˈتانر یلدیز ˈ وزیر انرژی و منابع ،ˈ جودت ییلماز ˈ وزیر توسعه ،ˈ مولود چاووش اوغلو ˈ وزیر اتحادیه اروپا ترکیه ،شماری از سفرا و دیپلماتهای کشورهای خارجی ، برخی از رهبران احزاب ترکیه ، خبرنگاران و روزنامه های رسانه های جمعی ، ˈاحمد آییک ˈ حریف جهان پهلوان تختی و صدها تن از ایرانیان مقیم ترکیه حضور داشتند.

این مراسم با نواخته شدن سرودهای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت.

ˈ علیرضا بیکدلی ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در سخنانی با خوشامدگویی به حاضران در مراسم بزرگداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران و جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ( ره ) بر مبنای ارزش های اسلام و با بهره گیری از ظرفیتهای کلان ملت ایران در سال 1357 به پیروزی رسید.

وی افزود: سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی به همراه ملت بزرگ ایران و در این جمع صمیمی جشن می گیریم که این انقلاب به رغم فشارها و محدودیتهای اعمال شده از سوی استکبار جهانی در بیش از سه دهه گذشته ، قدرتمندتر و با نشاط تر از قبل به سمت اهداف خود که همان صلح و عدالت جهانی است ، به پیش می رود.

بیکدلی ادامه داد: بی تردید استقلال سیاسی یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که این انقلاب به مردم ما هدیه کرده است و نمود بارز آن نقش و اراده مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خود از طریق برگزاری انتخابات است.

وی گفت: در انتخابات با شکوه ژوئن گذشته بار دیگر اراده ملت ایران در تعیین دولتی جدید رقم خورد و این دولت با تبلور ارداه مردمی و حمایت های رهبر معظم انقلاب مسیر نوینی را در راه توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوستانه و برادرانه با کشورهای همسایه و مشارکت سازنده در عرصه های منطقه ای و بین المللی در پیش گرفته است.

سفیر ایران ادامه داد: روابط ایران و ترکیه در طی قرون متمادی و بر مبنای دوستی و حسن همجواری ادامه داشته و در دهه اخیر مناسبات با کیفیتی متفاوت و به مراتب سازنده تر گسترش یافته است.

بیکدلی تصریح کرد : ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه دو هفته پیش سفر بسیار موفقیت آمیزی درجهت تحکیم روابط دو کشور به تهران داشت ، مقام معظم رهبری ضمن دیداری صمیمانه با هیات ترک تاکید کردند که در هیج برهه ای از هفت یا هشت قرن گذشته مناسبات دو کشور تا این حد صمیمانه نبوده است در عین حال وزرای خارجه ایران و ترکیه در یک سال گذشته بیش از 10 بار با یکدیگر دیدار کرده اند.

وی گفت: تاکید رهبران دو کشور بر دوستی ایران و ترکیه و حمایت از گسترش مناسبات دو کشور وظیفه سنگینی را بر دوش تک تک ما از جمله اینجانب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گذاشته است که بایستی تمام انرژی و توان خود را در راه تحقق این هدف متعالی متمرکز کرده و امیدوارم که با دعای خیر همه شما به توفیقات هرچه بیشتری در این راه نائل آییم .

بیکدلی افزود: در این راستا تردیدی ندارم که روزهای بسیار روشنی در انتظار روابط ایران و ترکیه می باشد و سفر رییس جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک به آنکارا قطعا جهش و تحرک نوینی را درمناسبات دو کشور رقم خواهد زد.

سفیر ایران در ترکیه در پایان گفت : پیوندهای دوستی دو ملت ایران ترکیه ریشه در اشتراکات عمیق دینی ، تاریخی ، فرهنگی و جغرافیایی دارد و ایران و ترکیه نماد دوستی ، برادری ، حسن همجواری و الگوی همگرایی و وحدت اسلامی در منطقه است.

خاورم ** 230** 3404
کد N118303

وبگردی