آفتاب

پیام و توصیه رییس‌دفتر رییس‌جمهور به هنرمندان سینما

پیام و توصیه رییس‌دفتر رییس‌جمهور به هنرمندان سینما

رییس دفتر رییس‌جمهور در جمع سینماگران با تاکید بر این‌که هنرمندان در تحقق شعار اعتدال قشر مؤثری هستند، از آنان خواست که پرچم اعتدال را در کشور برافراشته‌تر سازند.

محمد نهاوندیان - رییس دفتر رییس‌جمهور - در سخنانی در مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر خطاب به هنرمندان گفت: هنر مردمی و ماندگار، حرف مردم را می‌زند، برای مردم می‌سراید و در راه مردم گام برمی‌دارد. امسال مردم ما حماسه آفریدند و با حضور خودشان پیام حیات، حرکت، هدف‌داری، ایستادگی را به تمام جهان دادند و جهانیان هم از این پیام استقبال کرده و آن را تحسین کردند.

وی با اشاره به پیام حماسه سیاسی امسال یادآور شد: در حماسه سال 92، انقلاب سال 57 و ارزش‌های آن بازسازی شد. یک‌بار دیگر وحدت، محبت، معنویت، اعتدال، تدبیر و امید درخشان شد. هنر اصیل و مردمی آیینه‌دار ارزش‌ها، گلایه‌ها، آرزو‌ها، اشک‌ها و لبخند‌های مردم است. ما در فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده‌ است، حضور سازنده هنر را بیش از هر زمان دیگری لازم داریم.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر پیام اعتدال دولت جدید عنوان کرد: مردم ما پرچم اعتدال را برافراشته‌اند؛ اعتدال در آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی، اعتدال در همه عرصه‌های حیات. مردم تصمیم گرفته‌اند در مقابل افراطی‌گری بایستند، چون می‌دانند که در فضای اعتدال، هنر، اقتصاد،‌آزادگی و آزادمردی رشد می‌کند‌ و مردم کریم‌تر می‌شوند. در فضای اعتدال است که می‌شود سه شعار راهبردی رییس‌جمهور منتخب و محبوب مردم را تحقق بخشید؛ هم می‌شود اقتصاد را نجات داد، هم می‌شود با جهان ارتباط سازنده داشت و هم می‌شود اخلاق را احیا کرد اما باید از این فضای اعتدال پاسداری و آن را گسترده‌تر کرد.

نهاوندیان همچنین با تاکید بر نقش هنرمند در گسترش فضای اعتدال گفت: این هنر اصیل است که می‌تواند به فضای اعتدال کمک کند. چه کسی بیش از هنرمند می‌تواند دشواری و ضرافت نرمش قهرمانانه را نمایش دهد، قهرمانان اعتدال را بشناساند و الگوهای واقعی اعتدال را برای زندگی واقعی به جوانان این میهن بشناساند؟ تندی، تندخویی، و... ممکن است خبرساز باشد اما نمی‌تواند خیرآفرین باشد، می‌تواند هیجان لحظه‌ای ایجاد کند اما نمی‌تواند آرامش ماندگار و رشد عزت‌مند برای ملت پدید آورد.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه سخنانش خطاب به هنرمندان بیان کرد: پرچم اعتدالی را که مردم ایران برافراشته‌اند را برافراشته‌تر کنید. جشنواره فیلم فجر فرصتی برای تبیین، ترویج و توسعه ارزش‌هایی است که مردم این کشور در حماسه سیاسی امسال آفریدند.

محمد نهاوندیان در پایان با ابراز امیدواری از اعطای جایزه ویژه رییس‌جمهور در سال آینده گفت: امیدوارم که در سال پیش‌رو در همه جشنواره‌های هنری و در فرصت‌های دیگر، همچنان که در پیام رییس‌جمهور بود، نهاد ریاست‌جمهوری بتواند جایزه ملی به آثاری بدهد که اولا آشتی بین مردم و سینما ایجاد کند و دیگر اینکه در محتوا پیام‌هایی را که مردم بر آن تاکید کرده‌اند را مورد تاکید قرار دهند.

انتهای پیام

کد N118130

وبگردی