آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید

استقبال چشمگیر از جشن پیروزی انقلاب اسلامی در اسپانیا

استقبال چشمگیر از جشن پیروزی انقلاب اسلامی در اسپانیا

مادرید - ایرنا - مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه با استقبال چشمگیر مقامات اسپانیایی، نمایندگی های کشورهای خارجی و شخصیت های فرهنگی و سیاسی در مادرید برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استقبال از جشن پیروزی انقلاب در اسپانیا امسال بیش از سالهای گذشته بود و به رغم بارندگی شدید در مادرید، سفیران و اعضای نمایندگی های کشورهای مختلف در این مراسم شرکت فعال داشتند.

شماری از نمایندگان حزب حاکم ˈمردمیˈ، چند تن از مقامات بلند پایه وزارت امور خارجه اسپانیا از جمله مدیرکل امور خاورمیانه و مدیرکل تشریفات آن، نمایندگان نهادهای علمی و دانشگاهی، مسئولان نیروهای پلیس، اعضای برجسته تشکلهای اقتصادی اسپانیا همچون اتاقهای بازرگانی و صنایع، نمایندگان دولتهای ایالتی از جمله کاتالونیا به مرکزیت بارسلونا، ایالت باسک و ایالت گالیسیا، مقامهای شهرداری مادرید و مسئولان شماری از نهادهای غیردولتی، نمایندگان بلندپایه کشورهای مختلف بویژه از کشورهای اروپایی، آسیایی، عربی و آمریکای لاتین نیز از جمله حاضران در مراسم رسمی بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مادرید بودند.

این مراسم، فرصت مناسبی را برای گردهمایی اهل سیاست و دوستداران انقلاب اسلامی و ایران فراهم کرده بود تا در فضایی دوستانه همراه با طنین نوای موسیقی سنتی کشورمان به گفتگو و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف و مورد علاقه بپردازند.

ˈمرتضی صفاریˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید به عنوان میزبان مراسم، پذیرای شرکت کنندگان بود.

شرکت کنندگان در این مراسم، همچنین فرصت داشتند با بازدید از نمایشگاه صنایع دستی ایران، با هنر و فرهنگ مردم این سرزمین اسلامی هر چه بیشتر آشنا شوند. چهارتن از هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه، در حال عرضه هنرهای خود در زمینه خاتم کاری، منبت کاری، قلمزنی و خوشنویسی بودند.

گروه موسیقی سنتی ˈحنانهˈ به سرپرستی ˈکامران همت پورˈ نیز با ساز و آواز ایرانی و اجرای آهنگهای مختلف به این مراسم جلا و جاذبه خاصی بخشیده بود.

تصاویر بزرگی از ایران و جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آن، زینت بخش مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اسپانیا بود.

اروپام **1234**1597
کد N118087

وبگردی