آفتاب

افغانستان ۶۵ زندانی بگرام را آزاد می کند

افغانستان ۶۵ زندانی بگرام را آزاد می کند

تسنیم نوشت:

افغانستان اعلام کرد قصد دارد ۶۵ زندانی بازداشتگاه پایگاه هوایی بگرام را علی رغم مخالفت های آمریکا آزاد کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی؛ دادستان کل افغانستان امروز دوشنبه حکم نهایی در خصوص آزادی گروهی از زندانیان را صادر کرد که در بین آنها تعدادی از زندانیانی هستند که توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شده و در زندان بگرام در بازداشت بوده اند. این زندان در شمال کابل واقع شده است.

بر اساس این گزارش بصیر عزیز سخنگوی دادستان کل افغانستان تاکید کرد، دفتر دادستان کل افغانستان پس از رسیدگی به پرونده زندانیان حکم آزادی 65 زندانی بگرام را صادر کرده است. هیات ویژه دادستان کل افغانستان قرار است پرونده های مربوط به 23 زندانی دیگر این زندان را مورد بازنگری قرار دهد.هنوز زمان دقیق آزادی این زندانیان اعلام نشده است. تصمیم دادستان افغانستان برای آزادی این زندانیان در حالی است که آمریکا پیش از این نسبت به آزادی 8 زندانی بگرام هشدار داده است. آمریکا مدعی است برخی از این زندانی ها تبهکاران خطرناک هستند و تهدید جدی علیه امنیت به شمار می روند. افغانستان نیز اعلام کرده است که شواهد کافی را برای ادامه بازداشت این افراد پیدا نکرده است.

آزادی این زندانیان در حالی است که آمریکا و افغانستان هنوز بر سر امضای پیمان امنیتی به توافق نرسیده اند. در صورت عدم امضای پیمان امنیتی آمریکا و سایر نیروهای خارجی باید تا پایان امسال همه نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند.

49261

کد N117947

وبگردی