آفتاب

انتشار یک آگهی استخدام، دست آمریکا را رو کرد

انتشار یک آگهی استخدام، دست آمریکا را رو کرد

ایرنا نوشت:

روزنامه الحیات نوشت: یک روزنامه اردنی با چاپ آگهی استخدام از وجود پایگاه های آمریکایی در خاک این کشور پرده برداشت که این موضوع ادعای دولت این کشور مبنی بر عدم وجود پایگاه های آمریکایی را در اردن زیر سوال برد.

روزنامه الحیات چاپ لندن سه شنبه نوشت: روزنامه اردنی ˈالرایˈ با انتشار آگهی استخدام از وجود پایگاه های آمریکایی در اردن پرده برداشت.
به نوشته الحیات، روزنامه الرأی اردن با درج آگهی استخدام در یکی از صفحه های خود آورده است: ˈبه چند خانم، برای کار در آرایشگاه نیازمندیم. آدرس: پایگاه هوایی آمریکایی در الزرقاءˈ. در فراخوان تبلیغاتی دوم که زیر تبلیغ اول درج شده نیز آمده است: ˈبه چند آقا، برای کار در آرایشگاه نیازمندیم. آدرس: پایگاه هوایی آمریکایی در الزرقاءˈ.

سه سال تجربه کاری و داشتن کارت بهداشت به عنوان شرط قید شده برای داوطلبان در این آگهی ها آمده است. دانستن زبان انگلیسی نیز از دیگر مواردی است که ترجیحا داوطلبان باید آن را بدانند. از داوطلبان واجد شرایط نیز درخواست شده است که رزومه خود را با پست الکترونیکی به محل کار ارسال کنند.

برخی از کارکنان روزنامه الرأی گفتند: درخواست چاپ این آگهی از سوی طرفی انجام شده است که در ارتش آمریکا مشغول به خدمت رسانی است.

این خبر درحالی منتشر می شود که دولت این کشور بارها اخبار مربوط به وجود پایگاه های نظامی آمریکا در خاک اردن را رد کرده است. اما روزنامه الرأی اردن، که تقریبا به عنوان ارگان رسمی دولت شناخته می شود، با چاپ دو آگهی جداگانه، از وجود پایگاه نظامی آمریکایی در خاک اردن خبر داد. با این حال منابع دولتی اردن و ارتش این کشور، بار دیگر این مساله را به شدت تکذیب کرده اند. اما دو تن از کارکنانی که در این روزنامه مشغول به فعالیت هستند تاکید کردند که این آگهی کاملا صحیح است. آنها اظهار داشتند که این آگهی عصر شنبه به دفتر روزنامه رسیده است.

سفارت آمریکا در اردن نیز در اظهاراتی، وجود هرگونه پایگاه آمریکا در اردن را تکذیب و تاکید کرد که این آگهی، اشتباه بوده و آن ها را پس گرفته است. این درحالی است که آمریکا، با اردن و دیگر کشورهای هم پیمان عرب، رزمایش هایی دوره ای برگزار می کند که از میان آن ها می توان به رزمایش ˈشیر در کمینˈ اشاره کرد.

ˈعبدالله نسورˈ نخست وزیر اردن نیز هفته گذشته در پارلمان این کشور وجود پایگاه های آمریکایی در خاک اردن را تکذیب کرد، اما پیشتر از وجود موشک های آمریکایی پاتریوت و جنگنده های اف 16 در برخی از مناطق نظامی اردن که اشاره ای به نام آن نکرد، خبر داده بود.

52261

کد N117946

وبگردی