آفتاب

معاون وزیر خارجه روسیه: تحریم های یکجانبه علیه ایران مغایر با مقررات بین المللی است

معاون وزیر خارجه روسیه: تحریم های یکجانبه علیه ایران مغایر با مقررات بین المللی است

مسکو-ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور با اعلام مخالفت مسکو با تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران گفت: تحریم های یکجانبه غرب درباره ایران مغایر با معیارهای روابط بین المللی است.

ریابکوف روز سه شنبه در حاشیه حضور خود در جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اقامتگاه سفارت کشورمان در مسکو در گفتگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما گفت: با تحریم مخالفیم و این گونه اقدامات را رد می کنیم.

وی اضافه کرد: تحریم را راه مثبت و سالم برای حل و فصل مسایل در باره برنامه هسته ای ایران نمی دانیم.

ریابکوف با بیان این که تحریم های یکجانبه غیرقانونی است، اظهار داشت: تحریم ها علیه ایران پایه و اساس قانونی ندارد و مغایر با روابط بین المللی است.

ریابکوف گفتن: تحریم ها مانع مذاکرات می شوند و بنابرین نمی توانند رضایت آفرین باشند.

وی با انتقاد از برخی سیاستمداران آمریکایی گفت: آنها با اظهارات خودسرانه در باره برنامه هسته ای ایران مانع پیشرفت مذاکرات می شوند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با ابراز رضایت از موفقیت هایی که در روند حل و فصل مساله هسته ای ایران به دست آمده است، آن را قابل توجه خواند.

وی همچنین گفت که از توجه فراوان دولت حسن روحانی به حل مساله هسته ای ایران استقبال می کنیم.

وی در ادامه مصاحبه با اشاره به دیدار خود با مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مناسبت خوبی برای دیدار و گفتگو در باره روابط دو کشور بود.

وی افزود: در روابط ایران و روسیه نتایج خوبی به دست آمده است، اما همکاری های دو کشور دارای ظرفیت های به مراتب بیشتری است.

ریابکوف روابط ایران و روسیه را پویا و در حال توسعه خواند که در عرصه های مختلف گسترش می یابد.

مقام روس گفت: دو کشور در حوزه های اقتصادی، صنعتی و فناوری های پیشرفته با یکدیگر همکاری می کنند.

وی با بیان این که دو کشور در منطقه همکاری می کنند، توسعه همکاری ها در عرصه های امنیتی منطقه ای را حائز اهمیت دانست.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ایران و روسیه در منطقه خزر با یکدیگر همسایه هستند و امکانات فراوان برای توسعه همکاری های دوجانبه وجود دارد.

اروپام/2242**518**1479
کد N117942

وبگردی