آفتاب

رسانه های روسیه: آمریکا گزینه ترور اسنودن را بررسی می کند

رسانه های روسیه: آمریکا گزینه ترور اسنودن را بررسی می کند

مسکو - ایرنا- رسانه های خبری روسیه از احتمال ترور ˈادوارد اسنودنˈ پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و بررسی این گزینه توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکایی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسیه از جمله رادیو دولتی صدای روسیه روز سه شنبه در گزارش های خود اعلام کردند که دولت آمریکا همچنان اسنودن را تهدید برای منافع ملی این کشور می داند.

در این گزارش ها یادآوری شده است: مقام های آمریکایی هیچ تضمینی نمی دهند که اسنودن از سوی این کشور تهدید جانی نشود.

به گزارش صدای روسیه، ˈجی کارنیˈ سخنگوی کاخ سفید دیروز در جمع خبرنگاران بر موضع آمریکا در مورد اسنودن که وی را فردی خائن به منافع ملی می داند، تاکید کرد.

در این گزارش آمده است: خبرگزاری آسوشیتدپرس هم دیروز اعلام کرد که دولت آمریکا راه حذف فیزیکی (ترور) یک تبعه آمریکایی در خارج از این کشور را جست و جو می کند.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، مساله مربوط به جنگجویی از یک سازمان بین المللی است که برای حمله به اتباع آمریکا در خارج از این کشور برنامه ریزی می کند.

در گزارش رسانه روسی در باره گزارش آسوشیتدپرس اضافه شده است: نام این فرد و کشوری که وی در آن قرار دارد، اعلام نشده است اما سازمان سیا به دنبال وی است.

به گزارش صدای روسیه، ˈجیمز کلپرˈ رییس آژانس تجسسی ملی آمریکا به تازگی اعلام کرده است: ˈاسنودن بزرگترین ضربه را به سازمان های اطلاعاتی آمریکا در طول تاریخ فعالیت آنها وارد کرده است.

ˈاسنودن با توجه به تجربه سایر کارمندان افشاگر سازمان های اطلاعاتی آمریکا هیچ امیدی به رسیدگی عادلانه به پرونده خود در این کشور ندارد.ˈ

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته به روسیه پناهنده شد و تاکنون اطلاعات بسیار گسترده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا علیه کشورهای مختلف جهان را افشا کرده است.

اروپام/2242**518**1479
کد N117934

وبگردی