آفتاب

عضو مجلس اعیان انگلیس: ایران یک کشور مستقل و مورد احترام مسلمانان است

عضو مجلس اعیان انگلیس: ایران یک کشور مستقل و مورد احترام مسلمانان است

لندن - ایرنا - یک عضو مجلس اعیان انگلیس گفت: ایران امروز یک کشور کاملا مستقل و مورد احترام مسلمانان در منطقه و جهان است.

لرد ˈنظیر احمدˈ سیاستمدار مسلمان انگلیسی همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، افزود: رابطه ایران با همسایگان خود و کشورهای منطقه از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و ... رابطه بسیار خوبی است و مسائلی که این روزها علیه ایران مطرح می شود به نظر من ناشی از برخی سوءتفاهمات و عدم درک درست تحولات ایران و تاریخ و فرهنگ این کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی میان مسلمانان، اظهارداشت: ایران و عربستان به عنوان دو کشور مهم اسلامی در منطقه باید روابط خود را تقویت کنند و برای این کار لازم است مذاکرات صریح و صادقانه ای میان تهران و ریاض آغاز شود.

وی گفت: تا زمانی که دولت های ایران و عربستان با هم همکاری صمیمانه و نزدیک در راستای منافع جهان اسلام نداشته باشند، ما نمی توانیم مشکلات و سوءتفاهامات موجود در میان امت اسلامی را حل و فصل کنیم.

لرد احمد تاکید کرد: ما باید صریح و صادق باشیم. ممکن است اختلاف نظرهایی میان فرق مختلف اسلامی وجود داشته باشد ولی در نهایت همه ما به خدای واحد، قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) و ... معتقدیم و مشترکات موجود میان مسلمانان بسیار قوی تر و بیشتر از موارد اختلافی است.

ˈما باید اختلاف نظرها را بپذیریم و به آنها احترام بگذاریم ولی در عین حال تلاش کنیم همچون یک خانواده بزرگ وحدت و همدلی را میان خود تقویت نماییم.ˈ

وی که در مقاطع مختلف سفرهای متعددی به ایران داشته است، گفت: ایران پس از انقلاب قابل مقایسه با دوران رژیم شاه نیست. ایران امروز یک کشور کاملا مستقل و با هویت اسلامی است که در منطقه و جهان مورد احترام می باشد.

عضو مجلس اعیان انگلیس افزود: برای درک تحولات ایران پس از انقلاب، کافی است که شما به کاخ های شاه و محل سکونت آیت الله خمینی (ره) در تهران نگاهی بیندازید تا بفهمید که وضعیت ایران در گذشته چگونه بوده است.

وی اظهارداشت: در زمان شاه حکومت ایران یک حکومت غرب زده و وابسته بود که تلاش می کرد مردم و بویژه جوانان را هرچه بیشتر غربی کند و هویت اسلامی آنان را تضعیف نماید. اما بعد از انقلاب ایران به ریشه های اسلامی و شیعی خود بازگشت و اکنون یکی از مهمترین کشورهای اسلامی در جهان می باشد.

وی گفت: ایران یک کشور منحصر بفرد و با تاریخ و فرهنگ دیرینه است و از نظر مذهبی نیز یک کشور شیعه می باشد. اگر کشورهای غربی این واقعیات را در مورد ایران درک کنند بهتر می توانند با این کشور تعامل داشته باشند.

لرد احمد تاکید کرد: باید این واقعیت را درک کنیم که نمی توان با ایران مثل پاکستان و افغانستان برخورد کرد.

وی همچنین از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اقتصادی، صنعتی و علم و فناوری تمجید کرد و گفت: این دستاوردها در شرایطی حاصل شده که ایران طی سال های پس از پیروزی انقلاب به انحا مختلف تحت فشار و تحریم بوده است.

اروپام**345
کد N117713

وبگردی