آفتاب

وزیر دفاع: هر جریان و کشوری که بخواهد در مقابل نظام سلطه بایستد، ما از آنها حمایت می‌کنیم

وزیر دفاع: هر جریان و کشوری که بخواهد در مقابل نظام سلطه بایستد، ما از آنها حمایت می‌کنیم

ایسنا نوشت:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: هیچ گزینه روی میزی در اراده ملت ایران خلل ایجاد نمی‌کند.

سردار سرتیپ حسین دهقان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در سمنان افزود: امروز ما در شرایطی وارد سی و ششمین سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌شویم که نظام قدرتمندی هستیم و این مهم از دستاوردها و آرمانهای امام خمینی(ره) و انقلاب است.
وی اضافه کرد: امروز روز اوج احساس غرور، عزت و اقتدار و تجلی کامل اتحاد و انسجام و پیروی ملت از رهبری و تجدید میثاق ملت با آرمانهای انقلاب و ارزشهای انقلاب است.
وی با بیان اینکه "نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور آگاهانه و مؤمنانه مردم به پیش می‌رود"، خاطرنشان کرد: دشمنان همه همت خود را به کار گرفته‌اند که مانع شوند ملت ما به دانش هسته‌ای دست یابد و هر نوع تحریم، تهدید و جنایتی را بر علیه این نظام و مردم به کار می‌برند اما اراده و خواست مردم در اراده دانشمندان هسته‌ای متجلی شد و امروز ملت ما از دانش هسته‌ای بهره‌مند است.
وزیر دفاع تصریح کرد: ملت ما امروز در گوشه گوشه کشور آمده‌اند که بگویند این ملت مسیر عزت و اقتدار را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد و آمده‌اند تا به تیم مذاکره‌کننده بگویند این ملت از خواسته‌های به حق خود نمی‌گذرد.
دهقان با بیان اینکه "نظام سلطه اساساً از روز اول انقلاب حاضر به پذیرش نظام اسلامی نبود"، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ما بطور ریشه‌ای با نظام سلطه در تعارض است. آنچه آمریکا امروز از آن به عنوان گزینه روی میز یاد می‌کند، در اراده ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند و از این رو باید بداند فریاد "مرگ بر آمریکا" همواره متوجه دولت مردان آمریکایی است که به تبعیت از لابی صهیونیستی دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر دفاع تصریح کرد: موضوع هسته‌ای تنها موضوعی است که دولت ما حاضر است بر سر آن با کشورهای 1+5 وارد مذاکره شود و در هیچ دستور کار دیگری به جز موضوع هسته‌ای حاضر به مذاکره نخواهد شد.
وی با بیان اینکه "غربی‌ها و مقامات آمریکایی دستیابی به سلاح هسته‌ای را بهانه‌ای برای ایجاد فشارها و تهدیدها بر علیه ملت ایران قرار داده‌اند"، گفت: طبق فتوای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، ما به عرصه سلاح هسته‌ای که ابزار کشتار جمعی است هیچگاه ورود پیدا نمی‌کنیم، چراکه بزرگترین سلاح ملت ما برای مقابله با نظام سلطه اتحاد، انسجام و اطاعت از رهبری است که هیچکس و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را از ملت ایران بگیرد.
دهقان تصریح کرد: امروز ما در بُعد دفاعی دارای بالاترین تجهیزات نظامی هستیم و همین ما را قادر می‌کند تا با قدرت در برابر نظام سلطه بایستیم و در صورت حمله به ما پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به آنها بدهیم. آنها در هشت سال دفاع مقدس یکبار اراده و عزم کشور ما را آزمودند. آنها می‌دانند با وجود پشتیبانی همه‌جانبه غرب و شرق از این جنگ تحمیلی، در نهایت پیروزی از آن ملت بزرگ ایران بود.
وزیر دفاع با بیان اینکه "هر جریان و کشوری که بخواهد در مقابل نظام سلطه بایستد، ما از آنها حمایت می‌کنیم"، تصریح کرد: امروز حزب‌الله لبنان، جریان انتفاضه فلسطین و ... برخی گروه‌ها در کشورهای اسلامی از چنان قدرتی برخوردارند که اسرائیل که مدعی بهره‌مندی از چهارمین ارتش بزرگ دنیاست، قدرت چپ نگاه کردن به آنها را ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه "امروز ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی در جایگاه رفیعی قرار دارند"، تصریح کرد: ایران اسلامی امروز یک الگوست و همه ملت‌های آزاده جهان از ایستادگی آنها در برابر نظام سلطه سرمشق می‌گیرند.

/212 27

 

کد N117691

وبگردی