آفتاب

سرباز کهنه کار آمریکایی به اتهام جاسوسی به 30 سال زندان محکوم شد

سرباز کهنه کار آمریکایی به اتهام جاسوسی به 30 سال زندان محکوم شد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک سرباز سابق ارتش این کشور به اتهام جاسوسی برای روسیه گناهکار شناخته و به 30 سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات قضایی ایالت ویرجینای آمریکا اعلام کردند، در ماه‌های سپتامبر و اکتبر 2012، "رابرت هافمن" که اکنون 40 سال دارد و 20 سال سرباز کهنه کار نیروی دریایی ارتش آمریکا بوده اقدام به تحویل اطلاعات دفاعی محرمانه به ماموران پلیس اف بی آی که خود را ماموران روسیه جا زده بودند، کرد.

هافمن در نیروی دریایی ارتش آمریکا در زیر دریایی‌ها مستقر بودند و با استفاده از سنسورهای الکترونیکی اطلاعات مربوط به دشمنان احتمالی را جمع آوری می‌کرده است.

وی ظاهرا در این سمت از مجوزهای امنیتی برخوردار بوده و قبول کرده بود که اطلاعات به دست آمده را در اختیار اشخاص غیرمجاز نگذارد.

دادستان‌های ایالت ویرجینیا در بیانیه خود گفتند: در جریان عملیات‌هاتی که پلیس اف بی آی انجام داد هافمن از ماموران مخفی روسیه که تصور می‌کرد رابط‌های وی هستند تقاضای غرامت از بابت فعالیت‌هایش در قالب کمک‌های شغلی و یا دستمزد براساس تلاش‌های انجام شده و خطرات پذیرفته شده کرده بود.

براساس این بیانیه ممانعت در سه موقعیت جداگانه اطلاعات دارای طبقه بندی "حساس"، "محرمانه" و "فوق محرمانه" ذخیره شده روی یک حافظه فلش رمزنگاری شده کرده بود و به این منظور آن را براساس توافقی که از قبل انجام داده بود در حفره‌ای در پای یک درخت قرار داد.

وی در دسامبر 2012 دستگیر شد و دربهار 2013 متهم گردید و در ماه اوت گذشته پس از محاکمه‌ای پنج روزه گناهکار شناخته شد.

انتهای پیام

کد N117645

وبگردی