آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت وامید

حماسه حضور و استقامت ملت ایران به روایت رسانه های خارجی

حماسه حضور و استقامت ملت ایران به روایت رسانه های خارجی

تهران – ایرنا- حماسه حضور و استقامت ملت ایران در سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی، توسط حدود 250 خبرنگار و نمایندگان رسانه های خارجی پوشش داده شد.

به گزارش مسوولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از این تعداد خبرنگاران رسانه های خارجی شماری مقیم ایران هستند و مابقی از روزهای قبل برای به تصویر کشیدن حضور مردم در گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران وارد کشور شده اند.

همچنین امروز اکثر شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله 320 گروه خبری، تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی مراسم 22 بهمن را مستقیم پوشش خبری تصویری دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد، تهران صبح امروز به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی مملو از جمعیت تظاهرکننده ای بود که در مراسم راهپیمایی جشن های بیست و دوم بهمن شرکت کرده اند.

این گزارش می افزاید: رئیس جمهوری روحانی در این مراسم سخنرانی کرد و هزاران نفر از هوادارانش برای شنیدن حرف های او به میدان آزادی آمدند.

شبکه تلویزیونی فرانس24، افزود: سالگرد انقلاب اسلامی ایران همزمان با پیشرفت در پرونده هسته ای ایران و مذاکره با قدرت های بزرگ برگزار شده است. مذاکرات بین ایران و گروه شش قرار است از هفته آینده از سرگرفته شود.



**شبکه تلویزیونی المیادین نیز به طور مستقیم تظاهرات روز بیست و دوم بهمن مردم تهران را به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال یکهزار و سیصد و پنجاه و هفت، پخش کرد.

المیادین همچنین سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را در این مراسم به صورت زنده پوشش داد.

بر اساس این گزارش، روحانی در سخنان خود با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی به گروه یا طبقه خاصی اختصاص ندارد و متعلق به همه مردم ایران است، این پیروزی را پیروزی وحدت مردم دانست.



**شبکه تلویزیونی ˈالحرهˈ، نیز گزارش داد ایران امروز سی و پنجمین سالگرد انقلابی را گرامی می دارد که رژیم شاه محمد رضا پهلوی را در سال 1979سرنگون کرد.

الحره افزود: هر سال جشن ها در اول فوریه سالگرد بازگشت امام خمینی(ره) از فرانسه به کشورش آغاز می شود و در یازدهم این ماه به اوج خود می رسد. قرار است امروز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به همین مناسبت در حضور شمار زیادی از تظاهرکنندگان سخنرانی کند.



**به گزارش خبرنگار ایرنا از آنکارا، برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رسانه های مکتوب و تصویری ترکیه نیز بازتاب داشت.

شبکه های خبری تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) ؛ ان تی وی ؛ و تی جی آر تی در بخش صبحگاهی اخبار خود تصاویری از جمعیت حاضر در میدان آزادی تهران را پخش کردند.

شبکه ان تی وی با اشاره به جشن سالروز پیروزی انقلاب اعلام کرد : همه ساله مردم ایران در روز 22 بهمن با حضور میلیونی خود از نظام جمهوری اسلامی حمایت می کنند.

شبکه های خبری ترکیه و پایگاه های اینترنتی در این کشور همچنان در حال انتشار تصاویر راهپیمایی امروز مردم ایران هستند.

**1542**
کد N117572

وبگردی