آفتاب

آتش بس در حمص سه روز دیگر تمدید شد

آتش بس در حمص سه روز دیگر تمدید شد

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد: آتش بس میان نظام سوریه و مخالفان این کشور در شهر حمص جهت وصول کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این شهر سه روز دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری اسکای نیوز عربی والری آموس، معاون بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه روز دوشنبه اعلام کرد که در خصوص تمدید آتش بس در شهر حمص به مدت سه روز دیگر جهت ورود کمک‌های بشردوستانه به این شهر توافق صورت گرفت.

خالد العرقسوسی رئیس هیات عملیات هلال احمر سوریه پیشتر اعلام کرد که با خروج 300 تن از شهروندان شهر حمص در روز دوشنبه تعداد کسانی که از این شهر خارج شدند به 1000 تن رسید.

از سوی دیگر در راستای توافق‌هایی که پیشتر صورت گرفته اعضای گروه تروریستی "جبهه النصرة" از اردوگاه الیرموک خارج شدند تا نیروهای مسلح فلسطینی در این اردوگاه که ده‌ها تن از ساکنان آن طی ماه‌های اخیر در اثر گرسنگی جان باختند مستقر شوند.

طبق گزارش شبکه خبری الجزیره یک گروه از کارشناسان مربوطه جهت خنثی کردن بمب‌های کار گذاشته شده وارد این اردوگاه شدند تا زمینه را برای بازگشت ساکنان آن به داخل اردوگاه فراهم کنند.

فرمانده گردان‌های فلسطینی در اردوگاه الیرموک با نمایندگانی از جبهه مردمی فرماندهی عمومی با حضور کمیته فلسطینی مکلف به برقراری آشتی براساس توافقی که روز یکشنبه میان فرمانده گردان‌های فلسطینی در داخل اردوگاه الیرموک و نمایندگانی از جبهه های مردمی با حضور کیمته فلسطینی مکلف به برقراری آشتی صورت گرفت مقرر شد افراد مسلح گروه تروریستی جبهه النصره از اردوگاه خارج شوند و یک هیات کارشناسی جهت خنثی سازی بمب و مین‌هایی که در این اردوگاه کار گذاشته شده وارد اردوگاه الیرموک شوند.

انتهای پیام

کد N117567

وبگردی