آفتاب
/حضور مردم؛ راز ماندگاری نظام اسلامی/

ابوترابی‌فرد:توسعه علمی در دانشگاه‌ها تعیین کننده مسیر آینده است

ابوترابی‌فرد:توسعه علمی در دانشگاه‌ها تعیین کننده مسیر آینده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم در اقتدار نظام اسلامی، دستاوردهای علمی در سال‌های اخیر بوده است، گفت: توسعه علمی در دانشگاه‌ها مسیر حرکت آینده را تعیین می‌کند و ایران اسلامی باید این مه را در کنار توکل به‌خدا دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در جمع راهپیمایان 22 بهمن در شیراز افزود: امروز ایران اسلامی جزو 20 کشور اول جهان در عرصه تولید علم قرار دارد و در آینده نزدیک جزو 10 کشور برتر قرار خواهد گرفت.

وی جایگاه علمی ایران را امروز بسیار فاخر و تامین کننده پایداری و اقتدار بیشتر در مقابل استکبار جهانی و خواسته‌های آنان دانست و با بیان اینکه استکبار جهانی همواره به دنبال ایجاد خلل در حرکت پرشتاب توسعه علمی و فناوری ایران بوده و هست، گفت: آینده جهان بر بال قدرت‌مند فناوری‌های نوین علمی استوار شده و امروز دیگر وسعت کشورها و جمعیت بیشتر و مواهب طبیعی بیشتر، نمی‌توانند جایگاه برتری برای کشورها در پی داشته باشند بلکه ملتی حرف برای گفتن خواهد داشت که توسعه را برپایه دانش استوار کرده باشد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به شاخص‌های مهم در ایجاد اقتدار برای یک ملت، گفت: بشر همواره به قدرت اشتیاق داشته و دارد، در سایه قدرت می‌توان جایگاه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امینتی ودفاعی یک کشور حراست کرد و به آن استحکام بخشید، نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از بدو تولد و آغاز شکل‌گیری بر این اصل مهم تاکید داشته و در مسیر کلیدی ساخت درونی قدرت گام برداشته است.

وی عزم و اراده محکم را اولین گام برای کسب اقتدار درونی برشمرد و گفت: انسان فاقد عزم و اراده هرگز به قدرت دست‌پیدا نمی‌کند و برای کسب اقتدار ملی نیازمند عنصر مهم عزم و اراده ملی هستیم چراکه عزم و اراده فردی، حیات فردی را می‌سازد و برای ساخت قدرت اجتماعی و ملی نیازمند عزم ملی هستیم و ملتی که صاحب عزم نباشد، قدرت‌مند نخواهد بود.

وی همچنین دانش را از مبانی مهم استواری و رشد یک ملت دانشت و گفت: تصمیم و گام برداشتن و حرکت در هر مسیری باید براساس مبانی علمی باشد.

ابوترابی‌فرد معرفت الهی را از دیگر ارکان اقتدار جامعه توصیف و خاطرنشان کرد: انسان موحد که اعتقاد به ذات لایزال خداوندی دارد، به سمت نصرت و موفقیت گام برمی‌دارد و اگر جامعه موحد و معتقد بود، نصرت الهی جامعه در بر می‌گیرد،‌ انسان مومن که اتکا به خداوند دارد، از مهمترین ابزار اقتدار برخوردار است.

وی با تاکید براینکه یک نظام مقتدر در سایه این اصول و مبانی تلاش می‌کند که به بالاترین سطح اقتدار دست‌یابد، فراهم کرن زمینه رفاه و آسایش و امنیت افراد جامعه را از دیگر ضرورت‌ها برشمرد و ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آغاز تولد بر این اصول پای فشرده و امام‌(ره) مظهر تمام عیار عزم و اراده بود و همه ایشان را با اراده استوارش می‌شناسند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده و عزم امام(ره) راه را برای پیروزی انقلاب اسلامی هموار کرد، گفت: زمانی تمام پزشکان ما در بیمارستان‌ها و استادان دانشگاه‌های ما از میان فارغ‌التحصیلان کشورهای خارجی تامین می‌شد، اما امروز جامعه ایرانی مفتخر است که اگر جمعیتش دو برابر شده، تعداد دانشجویانش 20 برابر شده است.

وی با اشاره به حضور 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در سراسر ایران، گفت: ایران اسلامی امروز به یک دانشگاه بزرگ و تولید کننده علم تبدیل شده است به‌طوریکه در شتاب تولید علم در جهان رتبه نخست را داریم و در سایه این شتاب و این حرکت توفنده در عرصه تبدیل دانش به فناوری، جایگاه‌های فاخری را کسب کرده و می‌کنیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران اسلامی امروز به فناوری هسته‌ای، هوافضا، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و ... دیگر علوم، دست یافته است، گفت: جایگاه فاخر علمی ایران زمینه‌ساز پایداری در برابر استکبار و اقتدار بخش به نظام اسلامی است.

ابوترابی‌فرد همچنین با بیان اینکه پیروزی در دوران دفاع مقدس را ایمان به خداوند رقم زد، شهدای ایران اسلامی و استان فارس را محصول مکتب علمای متعهد و دلباخته به ذات اقدس خداوندی، همچون آیت‌الله شهید دستغیب دانست و گفت: ما باید برای تقویت بنیاد معرفت دینی در ایران اسلامی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی ایران امروز منادی معنویت و زمینه‌ساز بیداری اسلامی در جهان است، گفت: بازگشت به هویت دینی یکی از بزرگترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی است که ملت بزرگ ایران پرچم دار آن بوده و هست.

ابوترابی‌فرد گفت: اگر تا دیروز لبنان به‌عنوان عروس خاورمیانه شناخته می‌شد، امروز نماد مقاومت اسلامی و ایستادگی عرب در برابر رژیم صهیونیستی است و این دست‌آورد انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همه مجامع، دولت، مجلس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید بر معنویت پای بفشارند، گفت: همه باید در مسیر اقتدار معنوی جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

ابوترابی‌فرد با تاکید براینکه وحدت ملی و انسجام اسلامی دو راهبردی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی برآن تاکید دارند، گفت: ایران باید نماد باشکوه‌ترین وحدت ملی و انسجام اسلامی در جهان باشد و امروز در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مردم بار دیگر این وحدت را به نمایش گذاشتند.

وی راهبرد ایران اسلامی در برابر جهان را وحدت و انسجام دانست و گفت: ما به وحدت جهان اسلام فکر می‌کنیم، اگر چه آمریکا با توطئه‌های مختلف به‌دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی با فراهم کردن زمینه حضور و رشد جریان‌های تکفیری است، اما ایران اسلامی از همه توان خود برای افزایش وحدت ملی و انسجام اسلامی، تلاش کرده و خواهد کرد.

نایب رئیس‌مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه اقتدار نظام اسلامی ایران در وجود امام(ره) و مقام معظم رهبری خلاصه و تعریف می‌شود، گفت: کسانیکه رهبری نظام را هدف قرار می‌دهند، اقتدار ملی را هدف قرار داده‌اند، کسانیکه به شکاف حاکمیت می‌اندیشند، به دنبال حذف مردم از مسیر تعیین سرنوشت سیاسی کشور هستند، هر کس و در هر لباسی که باشند.

ابوترابی‌فرد همچنین رسیدن به اقتدار اقتصادی و خلق حماسه اقتصادی را تنها در سایه توجه به راهبردهای عالمانه مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بر تولید استوار است نه فروش نفت خام، باید نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی را به پیشران اقتصاد ملی تبدیل کنیم نه درآمد بادآورده‌ای برای تامین هزینه‌های جاری یا حتی عمرانی کشور.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: تنها با عزم و اراده ملی می‌توان اقتصاد را بارور کرد، ما باید رابطه نفت با هزینه‌ها را قطع کرده و نفت و درآمدهای نفتی را به عاملی برای رشد و توسعه اقتصادی تبدیل کنیم.

انتهای پیام

کد N117554

وبگردی