آفتاب
/حضور مردم؛ راز ماندگاری نظام اسلامی/

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه: وحدت ملت رمز پیروزی انقلاب بود

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه: وحدت ملت رمز پیروزی انقلاب بود

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور در سنندج با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جهانیان، گفت: بیداری اسلامی ثمره انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی در راهپیمایی باشکوه مردم شهر سنندج، اظهار کرد: در سفرهایی که به 30 کشور دنیا داشته‌ام همواره مردم آنها را تشنه شنیدن پیام‌های مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران دیده‌ام.

وی افزود: امروز پیام‌های انقلاب ما تا قلب اروپا، مصر، آفریقا و حتی کشورهای مسیحی نشین از جمله واتیکان نیز رسیده است.

زمانی عنوان کرد: امروز یک میلیارد و نیم مردم مسلمان جهان به تاسی از انقلاب اسلامی ایران بیدار شده‌اند و بیداری اسلامی ثمره همین انقلاب است.

وی اعلام کرد: امواج این بیداری، کشورهای عراق و افغانستان را در برگرفت و دشمنان اسلام در این کشورها نتواستند راه به جایی ببرند و به زمین خوردند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور همچنین بیدار شدن دیگر کشورهای اسلامی را نیز از دیگر اثرات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: امروز ما شاهد موج سوم بیداری اسلامی در کشورهای آزادی خواه جهان هستیم.

وی با اشاره به این‌که «امروز جهان منتظر یک قیام است» بیان کرد: کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه زمانی خون کشورهای مسلمان و مظلوم را می‌مکیدند اما امروز زمینه نابودی آنها فراهم شده است.

زمانی با بیان این‌که «امروزه سه خطر بزرگ نظام ما را تهدید می‌کند» گفت: آمریکا و دشمنان با تزریق فساد اخلاقی، ماهواره‌ها و مواد مخدر سعی در به فساد کشاندن تهران، کردستان و دیگر کشورهای ایران اسلامی دارند که باید در مقابل با این کار آنها قیام کرد.

وی خطر دوم را اختلاف افکنی و تفرقه میان مذاهب، گروه‌ها و احزاب ایران ذکر کرد و ادامه داد: رمز پیروزی انقلاب ما وحدت ملت بود که باید در این زمینه جریان‌های اختلاف افکنانه را از بین ببریم.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور خطر سوم را تکفیر دانست و گفت: امروز دشمنان با مسئله تکفیر وارد میدان شده‌اند و به این وسیله جان هزاران مسلمان را در کشورهای اسلامی می‌گیرند.

وی شهادت ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی از علمای بزرگ کردستان را نتیجه همین تکفیری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه مسلمانان بسیار هوشیار باشند و بهانه به دست دشمنان اسلام ندهند.

وی در پایان با اشاره به این‌که «وحدت مردم موجب سربلندی ایران در مجامع بین المللی می‌شود» یادآور شد: حضور پرشکوه امروز مردم سنندج در راهپیمایی افتخار آفرین است.

انتهای پیام

کد N117459

وبگردی