آفتاب

برلوسکنی بار دیگر به اتهام دادن رشوه محاکمه می‌شود

برلوسکنی بار دیگر به اتهام دادن رشوه محاکمه می‌شود

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا قرار است امروز (سه‌شنبه) در ناپل به اتهام دادن رشوه به سناتوری برای پیوستن به حزبش محاکمه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که در سال گذشته میلادی مصونیت پارلمان خود را در پی تقلب مالیاتی از دست داده احتمالا امروز بار دیگر به اتهام دادن رشوه به یکی از سناتورهای ایتالیایی برای پیوستن به حزبش محاکمه می‌شوند.

این نخست وزیر 73 ساله متهم است که در سال 2006 به سرجیو دوگرگوریو که سناتور سابق از حزب ضد فساد ارزش‌های ایتالیایی بود رشوه سه میلیون یورویی داده تا به حزب مردم آزادی خواه بپیوندد و به برلوسکنی کمک کند تا به دولت چپ میانه که در آن زمان بر سر قدرت بود لطمه زده و آن را تضعیف کند.

والتر لاویتولا، معاون سابق برلوسکنی نیز به خاطر دست داشتن در این رشوه احتمالا محاکمه می‌شود.

محاکمه برلوسکنی در حالی در ناپل برگزار می‌شود که کرسی این شهر در پارلمان ایتالیا در اشغال همین سناتور بود. اولین جلسه‌های محاکمه قرار است امروز و چهارشنبه برگزار شود.

فهرستی از شاهدان برای حضور در این جلسه محاکمه را افرادی چون رومانو پرودی، نخست وزیر پیشین و رئیس سابق کمیسیون اروپایی به همراه دو تن از سناتورهای سابق ایتالیا تشکیل می‌دهند که از سوی برلوسکنی به آن‌ها پیشنهاد رشوه شده بود.

دو تن از وکلای نخست وزیر پیشین ایتالیا نیز احتمالا این مساله را مورد بحث قرار خواهند داد که این سناتور مفسد که برلوسکنی به وی پیشنهاد رشوه داده بود باید محاکمه شود.

در حالی که برلوسکنی به خاطر کهولت سن به زندان منتقل نمی‌شود، دادگاهی که قرار است در آوریل 2014 برای وی برگزار شود تصمیم می‌گیرد که آیا او باید به مدت یک سال در خدمات عمومی کار کند یا آنکه در حبس خانگی به سر برد.

انتهای پیام

کد N117267

وبگردی