آفتاب

روزنامه جنگ:پاکستان تهران را از تحقیقات درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی مطلع می کند

روزنامه جنگ:پاکستان تهران را از تحقیقات درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی مطلع می کند

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه ˈجنگˈ پاکستان روز سه شنبه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: پاکستان به جمهوری اسلامی ایران اطمینان داده که نتایج تحقیقات درباره موضوع ربودن پنج مرزبان ایرانی را به اطلاع دولت تهران می رساند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ شهر راولپندی امروز ضمن گفت وگو با خانم ˈتسنیم اسلمˈ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، نوشت: مقامات پاکستانی در حال بررسی و تحقیقات جامع در خصوص ربوده شدن پنج مرزبانی ایرانی در نزدیکی مرزی مشترک دو کشور و انتقال آنان به داخل خاک پاکستان هستند.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکنون بیانیه ای رسمی در این خصوص صادر نکرده است.

در گزارش این روزنامه آمده؛ سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد تاکید کرد که حادثه ربایش مرزبانان ایرانی بطور مفصل در دولت بررسی و دولت ایران را در خصوص نتایج کامل آن مطلع می کنیم.

روزنامه جنگ با اشاره به اعتراض رسمی دولت ایران به پاکستان به خاطر این حادثه؛ ادعا کرد: پنج مرزبان ایرانی از نقطه صفر مرزی این کشور توسط مهاجمان به منطقه ˈتربتˈ در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان منتقل شده اند.

روزنامه های اردو زبان ˈنوای وقتˈ چاپ شهر لاهور و ˈامتˈ چاپ شهر کراچی در جنوب پاکستان نیز روز سه شنبه با اشاره به اینکه گروه تروریستی جیش العدل با منتشر کردن تصویری از مرزبانان ربوده شده ایران؛ مسوولیت این اقدام را به عهده گرفته و تروریست ها این افراد را به داخل خاک پاکستان منتقل کرده اند.

در گزارش این دو روزنامه آمده است؛ نیروهای مرزی ایران و پاکستان برای پیدا کردن سرنخی از مخفیگاه تروریست ها و محل نگهداری مرزبانان ربوده شده در حال انجام عملیات مشترک در نقطه صفر مرزی هستند.

نوای وقت نیز گزارش داد: ˈنور محمد جدمانیˈ سفیر اسلام آباد در تهران پیگیری موضوع ربایش پنج مرزبان ایرانی در نزدیکی مرز مشترک ایران و پاکستان را در فوریت قرار داده و وی این مساله را با ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان مطرح کرده است.

اما روزنامه ˈاساسˈ چاپ اسلام آباد امروز ادعا کرد گروه تروریستی و غیرقانونی ˈجیش الاسلامˈ، که همواره در خاک پاکستان زائران شیعی را در مسیر بازگشت از ایران که از نقطه مرزی تفتان به شهر کویته حرکت می کنند، هدف قرار داده مسوولیت حملات انتحاری، بمب گذاری و ترور شیعیان را در ایالت بلوچستان به عهده می گیرد، مسوولیت ربودن پنج سرباز ایرانی را به عهده گرفته است.

آساق ** 1095**1479
کد N117223

وبگردی