آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید/ الجزیره گزارش داد:

حمایت مردم ایران از رویکرد دولت روحانی و خشم از آمریکا

حمایت مردم ایران از رویکرد دولت روحانی و خشم از آمریکا

تهران - ایرنا -شبکه خبری الجزیره انگلیسی روز سه شنبه از راهپیمایی عظیم ملت ایران گزارش داد: مردم ایران به رغم آنکه از رویکردهای دولت ˈروحانیˈ خوشحال اند و خواستار برقراری رابطه کشورشان با امریکا هستند اما در شعارهایشان در سالگرد انقلاب خود, مراتب خشم خود را از امریکا ابراز کردند.

در این گزارش آمده است:ایران, امروز / سه شنبه/ سی و پنجمین سالگرد انقلاب خود را جشن گرفت.

هزاران تن از مردم ایران برای گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد انقلاب و بزرگداشت روزی که این انقلاب بنیان گذاشته شد و حکومت ˈشاه ˈ

وابسته به امریکا سرنگون شد, به خیابانها آمدند.

سخنران این مراسم ˈحسن روحانیˈ رئیس جمهور ایران بود که اولین سخنرانی خود در حضور جمع عمومی مردم بعد از انتخاب شدن به این مقام را ایراد کرد.

خبرنگار الجزیره انگلیسی در گزارش خود از مراسم سالگرد انقلاب اسلامی ایران و راهپیمایی مردم تهران گزارش داد: ˈایرانی ها در سالگرد سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی کشورشان هنوز قویاˈ احساسشان این است که برای برقراری و رابطه ای مستحکم با آمریکا , کار زیادی باید انجام شودˈ.

ˈ بله, ایرانیها خواهان رابطه ای بهتر میان کشورشان با امریکا هستند و از رویکرد دولت روحانی و دیپلماسی آن خوشحال اند اما هنوز با توجه به تاریخچه نوع رابطه امریکا با کشورشان , حس خشم و غضب نسبت به آمریکا دارندˈ.

خبرنگار الجزیره انگلیسی ادامه داد:ˈ شعارهای مردم ایران در مراسم جشن سالگرد انقلابشان؛ بیانگر احساس آنها نسبت به امریکاست .اهم این شعارها عبارتست از: ˈ ما مقابل امریکا می ایستیمˈ , ˈ ما همچنان ایستاده ایم و آماده همه گزینه های روی میز هستیمˈ وˈ ما آماده یک نبرد بزرگیمˈ.

گزارش الجزیره گفت:ˈشعار نخست به وضوح اشاره به امریکا و فشارهای خارجی بر روی ایران دارد, شعار دوم اشاره اش به اوباما, ˈجان کریˈ و همه گزینه های روی میز از جلمه گزینه نظامی است و شعار سوم مانند شعار اول خطاب به فشارهای خارجی علیه ایران استˈ.

الجزیره انگلیسی می افزاید:انفلاب ایران در سال 1979 بعد از ده ماه اعتصاب و تظاهرات همگانی مردم ایران که به سرنگونی ˈشاهˈ انجامید, به ثمر رسید.

بلافاصله بعداز پیروزی انقلاب, گروهی از دانشجویان با یورش به سفارت امریکا در تهران 52 تن از کارکنان این سفارتخانه را گرفتند و بعد از 444 روز آنها را آزاد کردند .این موضوع به رابطه واشنگتن با تهران خاتمه داد .

ایران اخیراˈ با قدرتهای غربی بر سر برنامه هسته ای اش به یک توافق موقت رسید.

این شبکه خبری ادامه داد: یک روز قبل از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران , ایران با موفقیت دو موشک جدید خود را آزمایش کرد.

موشکهای بالستیک ایران از مدتها قبل منبع نگرانی غرب بوده است به این دلیل که قابلیت آن را دارد که اسرائیل ؛ دشمن دیرینه ایران را هم هدف قرار دهد.

در مراسم آزمایش این موشکها, ˈحسین دهقانˈ وزیر دفاع ایران در سخنانی اعلام کرد که نسل جدید موشکهای بالستیک ایران که دارای کلاهک است و موشک سطح به سطح هدایت شونده لیزری به نام ˈ بیناˈ و موشک هوا به سطح با موفقیت آزمایش شد.

او گفت که موشکهای جدید بالستیک قابلیت فرار از سیتسم دفاع ضد موشکی را دارد و قادر است ˈتخریبی مهیب ˈ ایجاد نماید.

مترجمام**1591** 1575
کد N117222

وبگردی