آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید

شبکه های تلویزیونی خارجی مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش دادند

شبکه های تلویزیونی خارجی مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش دادند

تهران- ایرنا- شبکه های تلویزیونی عربی و غربی در سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهپیمایی مردمی تهران را در بزرگداشت این سالروز و سخنرانی ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری را در این مراسم پوشش دادند.

بر این اساس، شبکه تلویزیونی ˈالمیادینˈ گزارش داد که میلیونها ایرانی در سالگرد پیروزی انقلاب از صبح زود با حضور در خیابانها بر حمایت خود از آرمانهای انقلاب تاکید کردند.

المیادین همچنین سخنرانی حسن روحانی رییس جمهوری را به طور زنده پخش نمود.

شبکه تلویزیونی ˈالحرهˈ نیز گزارش داد ایران امروز سی و پنجمین سالگرد انقلابی را گرامی می دارد که رژیم شاه محمد رضا پهلوی را در سال 1979 سرنگون کرد.

الحره افزود هر سال جشن ها در اول فوریه سالگرد بازگشت امام خمینی (ره) از فرانسه به کشورش آغاز می شود و در یازدهم این ماه به اوج خود می رسد.

شبکه تلویزیونی فرانس 24، نیز در گزارشی زنده از تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت هم اکنون مردم در میدان آزادی یکی از مکانهای نمادین انقلاب اسلامی ایران در سال 1979، تجمع کرده اند.

به گفته فرانس 24، ایرانیان در حال رسیدن به این نقطه از مناطق مختلف کشور هستند. بسیاری با اتوبوس و به طور سازماندهی شده به تهران آمده اند.

این شبکه افزود: امسال نیز مثل هر سال احتمالا شاهد شعارهایی علیه شیطان بزرگ آمریکا خواهیم بود و در بین مردم نیز شعارهای مرگ بر آمریکا شنیده می شد.

شبکه تلویزیونی ˈرویترز لایو ˈ نیز از ابتدای سخنرانی روحانی به مناسبت مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پخش مستقیم آن اقدام کرد.

خبرگزاری چینی شین هوا از تهران، گزارش داد که صدها هزار ایرانی روز سه شنبه در حمایت از نظام اسلامی در سرتاسر این کشور راهپیمایی کردند و سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

شین هوا افزود: مردم در شهرهای بزرگ ایران در حالی که پرچم ها و پلاکاردهایی در حمایت از جمهوری اسلامی و همچنین تصاویر آیت الله خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم این کشور را در دست داشتند، در خیابان ها راهپیمایی کردند.

اسکای نیوز عربی هم سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری را در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران، بطور زنده و کامل پخش کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی نیز سخنان آقای روحانی را در مراسم راهپیمایی 22 بهمن بازتاب داد و بخشهایی از آن را بصورت مستقیم پخش کرد.

تارنمای فارسی بی بی سی نیز در ابتدای آغاز این راهپیمایی در گزارشی نوشت: راهپیمایی سالگرد انقلاب از ساعت 9 به وقت محلی در تهران آغاز شده و شماری از مقامات حکومتی و گروه هایی از مردم به سوی میدان آزادی - محل برگزاری مراسم سخنرانی روز 22 بهمن - راهپیمایی می کنند.

مترجمام*1049**1479
کد N117139

وبگردی