آفتاب
/حضور مردم؛ راز ماندگاری نظام اسلامی/

صالحی: 1+5 عاقل باشد و حمایت مردم از مذاکره‌کنندگان را ببیند

صالحی: 1+5 عاقل باشد و حمایت مردم از مذاکره‌کنندگان را ببیند

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تجدید حیات، پیام ملت بزرگ ایران در روز 22 بهمن است، خاطرنشان کرد: مردم ما با حضور در راهپیمایی‌ها به دنیا اعلام می‌کنند که جمهوری اسلامی کشوری مستقل و تمام عیار است.







به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران تصریح کرد: چنانچه بخواهیم پیام امروز مردم را بگوییم آن، تجدید حیات پیام ملت بزرگ ما است که سال‌های سال تحت یوغ ستم و استکبار بوده و اراده کرده که تجدید حیات پیدا کند و به برکت انقلاب اسلامی این اتفاق محقق شد و ملت خود را آزاد کردند و از یک حیات طیبه مستقلی برخوردار شدند.





وی افزود: ما امروز مشاهده می‌کنیم که این حیات مستقل طیبه چقدر نشاط‌آفرین است و مردم با چه عشق و علاقه‌ای در این راهپیمایی حضور پیدا کرده و به دنیا اعلام کرده که جمهوری اسلامی کشوری مستقل و تمام عیار است که در مسیر باورهای دینی حرکت می‌کند و دیگر در یوغ بندگی نخواهد بود.





صالحی با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در پاسخ به این پرسش که چقدر ضرورت دارد که امروز مردم از تیم‌ مذاکره‌کننده خود حمایت کنند، تصریح کرد: چنانچه طرف مقابل عاقل باشد، حمایت مردم را در این راهپیمایی می‌بیند و چنانچه بخواهد ماجراجوئی‌های سیاسی انجام دهد این خودش است که تاوان این ماجراجوئی‌ها را باید پرداخت کند.





وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و دعوت ایشان از مسئولان دولتی و منتقدین به سعه صدر خاطرنشان کرد: این یک توصیه حکمت‌آمیز است که طبق آن ما نباید طرفین خود یعنی منتقدان داخلی را غیر خودی تلقی کنیم چرا که آنها از خود ما هستند و ما با هم از اعضای یک خانواده‌ایم.





رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما همدیگر را نصیحت و راهنمایی و ارشاد می‌کنیم که اگر جایی خطا شده است اصلاح شود گفت: ما باید حواسمان جمع صحبت‌های کسانی باشد که خارج از این خانواده قرار دارند و خیرخواه ما نیستند.



وی با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس گفت: مذاکرات سه ماه پیش سوالاتی داشت که با پاسخ به آنها نظر آژانس را تامین کردیم.



صالحی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن ضمن بازدید از غرفه پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف افزود: مذاکرات سه ماه پیش شش سوال داشت که به آنها پاسخ دادیم و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی تامین شد.



وی افزود: مذاکرات جدید هفت سوال دارد که 5 مورد آن در قالب 1+5 بوده است.



صالحی حضور مردم در راهپیمایی را پشتوانه‌ای برای دستاوردهای هسته‌ای عنوان کرد.



این خبر تکمیل می‌شود.


کد N117132

وبگردی