آفتاب

مقام روس: ایران و روسیه در مرحله مذاکره برای ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر هستند

مقام روس: ایران و روسیه در مرحله مذاکره برای ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر هستند

مسکو - ایرنا- ˈنیکلا اسپارکسیˈ معاون روس اتم (شرکت دولتی انحصاری طراحی و ساخت نیروگاه های اتمی روسیه) اعلام کرد: ایران و روسیه در مرحله مذاکره برای ساخت واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، اسپارسکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ایران و روسیه در مرحله کاری مباحث مربوط به پیشنهاد ساخت واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر هستند که واحد نخست آن پارسال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: ما در حال گفت و گو با طرف ایرانی برای تعمیق همکاری ها بر مبنای نیروگاه هسته ای بوشهر هستیم.

مقام اتمی روس اضافه کرد: تا به امروز ما در مرحله کاری مذاکره برای ساخت واحد دوم نیروگاهی در بوشهر قرار داریم.

وی ادامه داد: تاکنون به توافق هایی دست یافته ایم و آنها (ایرانیان) تعهد بین المللی و نیز مقرون به صرفه بودن کار روسیه را تایید کرده اند.

حسن روحانی رییس جمهوری ایران اواخر سال 2013 میلادی اعلام کرد که کشورش قصد دارد نیروی برق بیشتری را از نیروگاه های هسته ای تولید کند و دستیابی به این مهم از طریق ساخت واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر میسر است.

بر پایه این گزارش، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز بارها یادآوری کرده است که ایران به همکاری های صلح آمیز هسته ای خود با روسیه ادامه می دهد.

مقام های ایرانی بارها تاکید کرده اند که تقاضا برای برق هسته ای این کشور تا سال 2020 میلادی به 20 هزار مگاوات خواهد رسید و با توجه به نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس به نیروی برق، ایران می تواند مازاد برق هسته ای خود را به آنها صادر کند.

گزارش ایتارتاس در پایان به نقل از مقام های ایرانی افزود عملیات اجرایی واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر احتمالا قبل از پایان امسال میلادی آغاز خواهد شد.

اروپام/518**1479
کد N116806

وبگردی