آفتاب

مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: مهمترین عناوین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون به نقل از رسانه های خارجی به شرح زیر است.

اروپا و آمریکا

- اتحادیه اروپا حضور نظامی در آفریقا را تصویب کرد. وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ضمن تصویب رسمی این طرح، با اعزام حدود پانصد نیروی نظامی به جمهوری آفریقای مرکزی برای کمک به نیروهای اتحادیه افریقا و فرانسه در این کشور افریقایی موافقت کردند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته اعلام کرد، نیروهای نظامی با اعزام به پایتخت جمهوری افریقای مرکزی به چهار هزار نیروی اتحادیه افریقا و فرانسه در این کشور ناآرام می‌پیوندند.

-دیوید پترائوس رئیس سابق سیا ژنرال دیوید پترائوس در گفت و گو با نویسندگان کتابی با نام ˈ اسرار حکومتی و زایش دوباره هیلاری کلینتونˈ  به صراحت گفته است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق اوباما مثل هر رهبر بزرگ سیاسی قابلیت های خود را در شرایط دشوار و بحرانی نشان داده است و او را رهبری خارق العاده برای آینده آمریکا خوانده است.

- آفریقا و خاورمیانه

-  فاضل جمیل البرواری، فرمانده گردان طلایی ارتش عراق، ادر صفحه فیس بوک خود نوشت، تمامی تسلیحاتی که از سال ۲۰۰۶ از تروریست‌ها کشف و ضبط شده ساخت رژیم اسرائیل است.

- ارتش سوریه با صدور بیانیه ای از حمله شماری از تروریست ها به روستای معان خبر داد. در این بیانیه آمده است که تروریست های مسلح پس از کشتار اهالی این روستا اعم از کودکان و افراد مسن خانه های مردم را به آتش کشیده و غارت کردند.

- سازمان ملل اعلام کرد آتش‌بس موقت در شهر حمص سوريه براي تخليه غيرنظاميان از اين شهر، تا سه روز ديگر تمديد شد.

- ارتش رژیم اسرائیل در دو حمله هوایی به نوار غزه، بخش‌های مرکزی و شمالی غزه را هدف قرار داد.

- روسیه و چین از شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با هدف بررسی پیش نویس قطعنامه‌ای برای وضع تحریم‌های بیشتر بر دولت سوریه در صورت مخالفت دمشق با صدور اجازه دسترسی نامحدود برای تحویل کمک‌های بشردوستانه تشکیل شد خودداری کردند.

- یان ایلاسون معاون دبیرکل سازمان ملل با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دولت و ملت ایران گفت: ایران در تحولات منطقه خلیج فارس و جهان نقش تعیین کننده ای دارد.

آسیا و اقیانوسیه

- در نشست "انقلاب اسلامی - بیداری جهان اسلام" در کابل پایتخت افغانستان ،"محمد حسن جعفری" رییس حزب رفاه ملی افغانستان گفت: امام خمینی(ره) بیدارگر بزرگ قرن بیستم بود و کشورهای اسلامی از برکت انقلاب امام بهره‌مند شدند.

 

 

 

 

 

 

کد N116799

وبگردی