آفتاب
رئیس دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران:

به مرز دانش چاپگر سه‌بعدی رسیدیم/ حضور مردم نشان می‌دهد گزینه‌های آمریکا پوشالی است

به مرز دانش چاپگر سه‌بعدی رسیدیم/ حضور مردم نشان می‌دهد گزینه‌های آمریکا پوشالی است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از رونمایی از پرینتر سه بعدی که پیش از این مرز تکنولوژی کشورهای پیشرفته ای چون ژاپن بود در روز 22 بهمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ساعات ابتدایی راهپیمایی 22 بهمن و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره آخرین تحقیقات و پروژه های دانشگاه شریف گفت: در سایه تحریم ها چون تفاوت چشمگیری بین نظام علمی استکبار داشتیم این برهه از زمان برای ما بسیار اهمیت داشت و اگر تحریم ها نبود ما نمی توانستیم چنین موفقیت هایی را بدست آوریم.

وی افزود: با تحریم هایی که علیه ایران اعمال شد جوانان و فعالان علمی، فناوری و اقتصادی ما توانستند در پرتو تحریم ها قدی بلند کرده و نفسی بکشند. ما این را به فال نیک می گیریم.

روستا آزاد درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور مردم بهتر از سالهای گذشته است، غرب از اینکه می گوید گزینه های متعدد علیه ایران روی میز است بلوف می زند چون می داند که نه ساختار فرهنگی و اجتماعی آنها اجازه می دهد و نه دنیا مثل سابق در خواب و خماری است که به آنها اجازه هر کاری را بدهد.

رئیس دانشگاه شریف افزود:  زمانی اینها ناو خود را در خلیج فارس آورده و تمام منطقه از این اقدام ساکت می شد اما الان ناو که هیچ، نیروهای خود را در افغانستان، لبنان، عراق و غزه مستقر کرده اند اما مردم پوشالی بودن قدرت آنها را لمس کرده اند.

وی گفت: حضور مردم نشان می دهد که این گزینه ها هیچ کاری از پیش نخواهد برد؛ 8 سال ایران با همه دنیای غرب جنگید و با انواع و اقسام سلاح های شیمیایی و سیستم های راداری و اطلاعات سیاسی و نظامی و نیز مسلح کردن منافقین در منطقه مقابله کرد.

روستا آزاد ادامه داد: امروز شرایط طوری است که به قول فرماندهان نظامی کشورمان می خواهیم پوست کنده با خود آمریکا بجنگیم اگر بخواهد غلطی بکند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: حضور مردم نشان می دهد که حرفهای پوچ و توخالی برای ما ارزشی ندارد و دوره زورمداری ، قلدری و زورگویی گذشته است.

وی درباره آخرین دستاوردهای علمی دانشگاه شریف گفت: همین امروز یک پرینتر سه بعدی را در غرفه دانشگاه شریف به نمایش خواهیم گذاشت که در واقع یک ماه پیش اعلام شد کشور ژاپن به این تکنولوژی دست پیدا کرده است.

روستا آزاد گفت: اگر یک تصویر سه بعدی اتوکدی به این پرینتر بدهیم از روی آن تصویرسازی می کند ما نمونه آن را امروز نمایش خواهیم داد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: مرز دانشی که ژاپن به آن دست یافته را در اختیار داریم که این سمبل است، ماهواره ما که تست های آن تمام شده و پرتاب آن انجام خواهد شد و نیز سیستم تلفن همراه و نیز در حوزه نانو دستاوردهای متعددی داریم که مایه افتخار و حاصل تحریم هاست.

کد N116795

وبگردی