آفتاب
سی و پنجمین جشن استقلال آغاز شد؛

مردم ایران برای برگزاری جشن تولد انقلاب به خیابان‌ها سرازیر می شوند/ پوشش راهپیمایی توسط بیش از 270 عکاس و خبرنگار خارجی

مردم ایران برای برگزاری جشن تولد انقلاب به خیابان‌ها سرازیر می شوند/ پوشش راهپیمایی توسط بیش از 270 عکاس و خبرنگار خارجی

با آغاز رسمی مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سراسر کشور به خیابان های شهرهای مختلف کشور سرازیر شده و در کنار یکدیگر سی و پنجمین سالگرد تولد استقلال و آزادی کشور را جشن می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام ستاد دهه فجر انقلاب راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 9 صبح امروز 22 بهمن ماه با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور آغاز شد.

بنا بر گزارش خبرنگاران مهر مستقر در مسیرهای راهپیمایی از دقایقی قبل از شروع این همایش مردمی، خانواده ها و جوانان ایرانی در گروه ها و دسته های مختلف راهپیمایی خود در مسیرهای دهگانه را آغاز کرده اند. پرچم ایران، تصاویر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در دستان راهپیمایان دیده می شود.

برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل این راهپیمایی را با شنیدن آیاتی چند از کلام الله هم اکنون آغاز کردند.

برخی دیگر از جوانان با در دست داشتن پلاکاردی که نشان می داد ایران به تحریم ها "نه" گفته است در مسیر راهپیمای قرار گرفتند.

در جمع مردم حاضر در راهپیمایی تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان را با حضوری پرشور می توان مشاهده کرد.

در طول مسیر راهپیمایی نیروهای راهنمایی و رانندگی تهران، نیروی انتظامی و ماشین های آتش نشانی مستقر شده اند.

شعارهای امسال در راهپیمایی شکوهمند پیروزی انقلاب رنگ و بوی مذاکرات با آمریکا دارد که از جمله این شعارها می توان به «سازش ما با آمریکا، محال است محال است»، «می میریم می میریم، سازش نمی پذیریم» و «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» اشاره کرد.

مردم همچنین پلاکاردهایی با مضمون "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد"، "من انقلابی ام"، "گزینه لبیک یا حسین ما هم روی میز است"، "با ولایت تا ظهور"، "لبیک یا خامنه ای" و ... وفاداری خود را به آرمانهای انقلاب اسلامی نشان دادند.

در راهپیمایی 22 بهمن امسال بازار رنگ آمیزی چهره و دستها نیز گرم بود به طوری که عده ای با منقش کردن دستها و صورتشان به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران سعی در نشان دادن تعهد و عرق خود به پرچم سه رنگ اسلامی ایران بودند.

همچنین پلاکاردهایی با مضامینی نظیر "ایران هشتمین کشور هسته ای جهان است و هفتمین کشور سازنده ناو و ناوشکن" در دستان مردم بود که حکایت از پیشرفت های شگرف جمهوری اسلامی پس از 35 سال از به ثمر رسیدن انقلاب بود.

غرفه های بسیج شهرداری منطقه 6، مشاوره حقوقی، غرفه فرهنگی، مسابقه خانواده، هنرهای دستی، روزشمار انقلاب، شهریاران جوان، تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی، بازیهای رایانه ای، عفاف و حجاب، رادیو انقلاب، از جمله غرفه هایی هستند که مردم با حضور در آنها از خدمات آنها بهره مند می شوند.

به همت موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران وابسته به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نمایشگاه کتابی در خیابان ولیعصر نرسیده به چهارراه فلسطین برپا شده است.

ایستگاه فرهنگی محلات به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 نزدیک تقاطع وصال و انقلاب برپا شده است که مورد استقبال تظاهرات کنندگان قرار گرفته است.

همچنین مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) واقع در تقاطع وصال با برپایی نمایشگاهی و برگزاری مسابقه نقاشی از دختران جوان برای شرکت در این مسابقات دعوت می کند.

طبق اعلام مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 270 خبرنگار و عکاس خارجی به نمایندگی از رسانه های بین المللی این اتفاق مهم را برای جهانیان انعکاس می دهند.

هم اکنون جمعیت در اطراف جایگاه سخنرانی رئیس جمهور و میدان آزادی لحظه به لحظه در حال افزایش است.

مردم از قشرهای مختلف، زن و مرد، پیر و جوان با در دست داشتن پرچم ها و پلاکاردهایی که بر روی آنها به انگلیسی و فارسی نوشته شده است «ما برای نبرد بزرگ آماده ایم»، «این گزینه های روی میز ماست» و «ما مشتاق گزینه های روی میز هستیم» به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند.

هم اکنون از تریبون جایگاه سرودهای حامد زمانی با موضوع «این است گزینه های روی میز ما» و بیانات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در پاسخ به تحریم های آمریکایی ها در حال پخش است.

خبرنگاران داخلی و خارجی با استقرار در جایگاه خود مقابل محل سخنرانی رئیس جمهور در انتظار آغاز سخنرانی رئیس جمهور هستند.

طبق آمار اعلامی شورای هماهنگی انقلاب 2500 خبرنگار در تهران مشغول پوشش اخبار راهپیمایی سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند که از این تعداد 270 نفر خبرنگار و عکاس خارجی می باشند.

گروه سرود دانش آموزی که تعداد آنها 1357 نفر است با در دست پرچم های ایران در مقابل جایگاه سخنرانی رئیس جمهور مستقر شدند.

تا ساعاتی دیگر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان قرار است سخنرانی خود را در سی و پنجمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب آغاز کند.

ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از این اعلام کرده بود: راهپیمایی مردمی در تهران از ساعت 9:00 صبح همراه با خروش یکپارچه‌ی ملّت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و غریو فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" ، " لبیک یا حسین " و " هیهات منا الذله" در پاسخ به یاوه گویی های استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار از مسیرهای دهگانه به سمت میدان بزرگ آزادی، میعادگاه انقلابیون، آغاز می‌شود.

ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از همۀ آحاد، اقشار و اصناف مختلف مردم ، تشکل ها ، احزاب و گروه های مردمی و از تمامی طبقات اجتماعی وسیاسی با تمامی سلایق و گرایش های سیاسی وفادار به آرمان‌های و اهداف انقلاب اسلامی، امام و رهبری دعوت می کند تا در رسیدن به قله رفیع انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاه‌ها و گردنه‌های سخت حوادث انقلاب به خود هیچ تردیدی راه نداده و امسال نیز ، پرشورتر و با صلابت تر از سال‌های قبل در فتح قله سی و پنجمین بهار " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی" در صحنه حاضر شوند . ملت با بصیرت ایران در مقابل سنگ‌اندازی منافقان و جنگ روانی دشمنان این انقلاب و نظام اسلامی با حضور پرشور، انقلابی و حماسی اراده های برخاسته از اقیانوس بیکران ملت پاسخ کوبنده و تاریخی خود را در راهپیمایی 22 بهمن فریاد کرده و اقتدار و عظمت ، وحدت و اتحاد وانسجام وهمدلی خود را به نمایش می‌گذارد .

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین ، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره دو : مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی ، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره سه: مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، خیابان شهیدآقایی، میدان معلم ، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره پنج: مسجد الجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره شش: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی ، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هفت: مسجد المهدی (عج الله تعالی الشریف) ، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام)،خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره نه: مسجد امام سجاد(علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ده: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

 

کد N116784

وبگردی