آفتاب

نگرانی سازمان ملل از قطع کمک رسانی به محاصره شدگان شهر حمص

نگرانی سازمان ملل از قطع کمک رسانی به محاصره شدگان شهر حمص

نیویورک –ایرنا- معاون دبیر کل سازمان ملل با ابراز تاسف در مورد از سرگیری درگیرهای مسلحانه در سوریه و قطع عملیات کمک رسانی به محاصره شدگان شهر حمص، از طرفین خواست تا با احترام به توافقنامه ترک مخاصمه، مانع امدادگران برای کمک رسانی به مردم تحت محاصره نشوند.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان ملل، روز شنبه گذشته در پی قطع آتش بس سه روزه میان نیروهایی دولتی و شورشیان مخالف دولت، عملیات امداد نیروهای سازمان ملل و صلیب سرخ به مردم تحت محاصره در شهر حمص متوقف شد و علاوه بر غیر نظامیان حمص برخی از کارکنان سازمان ملل نیر در اثر این درگیری ها مجروح شدند.

والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل و کمیسر ارشد پناهندگان سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای در این رابطه ضمن همدردی با مردمی که در این درگیری ها مجروح شده اند، گفت که کارکنان سازمان ملل هر روزه برای انجام وظایف انسانی خود با شرایط خطرناکی روبه رو هستند.

وی یاد آور شده است که به تلاش های خود برای تماس با طرفین درگیر به منظور توقف این درگیری های سبعانه ادامه خواهد داد تا از جان کارکنان غیر نظامی این سازمان و ادامه عملیات کمک رسانی اطمینان حاصل کند.

معاون سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرده است که هیچ عاملی این نهاد را از انجام وظائف خود در رساندن کمک های اضطراری به شهروندان سوری باز نخواهد داشت.

اروپام2253 ** 1917
کد N116653

وبگردی