آفتاب

عریقات: اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نمی‌شناسیم

عریقات: اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نمی‌شناسیم

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه اعلام کرد که فلسطینی‌ها اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نخواهند شناخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه فلسطینی‌ها هرگز اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نخواهند شناخت عنوان داشت: فلسطینی‌ها اسرائیل را در مرزهای اشغالی سال 1948 به رسمیت شناختند و برگه‌هایی در این خصوص میان یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین و اسحاق رابین، نخست وزیر وقت اسرائیل در سال 1993 رد و بدل شد.

وی تصریح کرد: من در دیدار با تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسرائیل و مذاکره کننده ارشد اسرائیل در روند صلح در مونیخ تاکید کردم که ما تاریخ تمدن و دین خود را تغییر نمی‌دهیم و اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نخواهیم شناخت.

در همین حال روزنامه عبری زبان "معاریو" گزارش داد که تزیپی لیونی در پاسخ به سوال یکی از وزیران اسرائیلی در خصوص مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" گفته:"منتظر بمانید. اقدامات غافلگیرانه رخ خواهد داد."

صائب عریقات تصریح کرد: مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل متوقف شده است و هر مذاکره‌ای که صورت می‌گیرد میان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با هیات خود، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هیات خود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با هیات وی است.

این مقام فلسطینی با تاکید بر اینکه جان کری تاکنون هیچ پیشنهادی برای صلح ارائه نداده این خبر را که مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که مهلت آن تا 29 آوریل آتی پایان می‌یابد تمدید خواهد شد تکذیب کرد.

پس از سه سال توقف مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین این دو طرف در اواخر ژوئیه سال گذشته مذاکرات صلح را با نظارت آمریکا در واشنگتن از سر گرفتند.

انتهای پیام

کد N116502

وبگردی