آفتاب

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به لایحه جدید محدودیت اینترنت در ترکیه

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به لایحه جدید محدودیت اینترنت در ترکیه

اتحادیه اروپا نگرانی خود را از لایحه جدید محدودیت اینترنت در ترکیه که باعث انتقادهایی از سوی مخالفان داخلی و خارجی شده ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا و استفن فول، کمیسیونر توسعه این اتحادیه در دیدار با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و مولود چاووش اوغلو، وزیر اتحادیه اروپای ترکیه در بروکسل به بررسی تحولات اخیر از جمله لایحه جدید محدودیت اینترنت و تغییرات سیستم‌ قضایی در ترکیه پرداختند.

استفن فول در بیانیه‌ای مکتوب پس از این دیدار اعلام کرد: ما بر ضرورت این مساله که ترکیه باید به عنوان یک کشور نامزد در مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا حاضر شود تا در رایزنی‌های اولیه با کمیسیون توسعه اروپا بر سر تمام مسائل مربوطه، شرکت کند، تاکید کره‌ایم. ما تغییرات اخیر در سیستم قضایی ترکیه و تصویب لایحه محدودیت اینترنت از سوی پارلمان این کشور را با مقام‌های دولت آنکارا در بروکسل، بلژیک به بحث گذاشتیم.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه انتقادها از این قانون جدید محدودیت اینترنت را رد کرده و می‌گوید این قوانین جدید باعث سانسور در تمام اینترنت نمی‌شود بلکه باعث ایجاد فضایی امن‌تر و آزادتر خواهد شد.

منتقدان در عوض این اعمال محدودیت در فضای مجازی را اقدامی برای سرکوب مخالفان و مسکوت گذاشتن پرونده‌های فساد گسترده دولت می‌خوانند.

انتهای پیام

کد N116500

وبگردی