آفتاب
در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت؛

درخواست سوریه برای محکومیت جنایت‌های تروریست‌ها در حماة

درخواست سوریه برای محکومیت جنایت‌های تروریست‌ها در حماة

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت ضمن اشاره به کشتارهای اخیر تروریست‌های مسلح در یکی از روستاهای شیعه‌نشین حماة از این دو سازمان خواست تا هرچه سریعتر و به صورت قاطعانه این اقدام تروریست‌ها را محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: گروه‌های تروریستی و مسلح دست به کشتار جدیدی در روستای شیعه نشین "معان" در استان حماة زدند که قربانی این کشتار تمام اعضای خانواده‌ها و ده‌ها زن، کودک، افراد سالخورده و معلول بودند و در این حمله خانه‌های این روستای یکی پس ازدیگری تخریب شدند.

در این دو نامه آمده است: گروه‌های تروریستی پیشتر نیز چندین مرتبه به این روستا حمله و ساکنانرا مجبور به خارج شدن از این روستا کردند تا از این طریق دستور کارهای منطقه‌ای و بین‌المللی که هدف آن ضربه زدن به وحدت مردم سوریه و ساختار اجتماعی آن است، اجرایی کنند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این جنایت جدید خود دلیل دیگری است که نشان می‌دهد تروریست‌ها و حامیان آن‌ها برای ریختن خون مردم سوریه اصرار دارند و تمام تلاش‌ها در راستای روند سیاسی را کاملا مورد بی‌توجهی قرار می‌دهند.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه خود اعلام کرد: مدعیان مبارزه با تروریسم در موارد بسیاری این خطرات علیه سوریه و کشورهای همسایه و کشورهای جهان را نادیده گرفته‌اند و ترجیح می‌دهند از اوضاع سوریه به عنوان برگه‌ای برای به دست آوردن دستاوردهای سیاسی بی‌ارزش استفاده کنند تا ملت‌ها در منطقه را تحت کنترل خود درآورند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: دمشق تاکید می‌کند کشورهایی که تروریست‌ها را آموزش می‌دهند و از آن‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل آورده و سپس آن‌ها را به سوریه اعزام و از رسانه‌های خود برای تحریک به تروریسم استفاده می‌کنند مسئولیت گسترش تروریسم و لطمه زدن به امنیت و صلح در منطقه و جهان را برعهده دارند.

در پایان این دو نامه آمده است: سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد تا هرچه سریعتر و به صورت قاطعانه این کشتار جدید و تروریست‌های عامل آن و طرف‌های حامی تروریسم در سوریه را محکوم کنند.

انتهای پیام

کد N116499

وبگردی