آفتاب

آمریکا ترور نافرجام رئیس پارلمان عراق را محکوم کرد

آمریکا ترور نافرجام رئیس پارلمان عراق را محکوم کرد

واشنگتن ترور نافرجام رئیس پارلمان عراق رامحکوم و بر حمایت آمریکا از بغداد برای رویارویی با تروریسم تاکید کرد.

واشنگتن ترور نافرجام رئیس پارلمان عراق رامحکوم و بر حمایت آمریکا از بغداد برای رویارویی با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در انفجار بمبی که خودروی اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق را در شهر موصل هدف قرار داد، وی جان سالم به در برد.

منابع امنیتی اعلام کردند که براثر انفجار این بمب که در کنار جاده‌ در جنوب موصل کار گذاشته شده بود شش تن از محافظان رئیس پارلمان عراق زخمی شدند.

منابع عراقی با بیان اینکه اثیل النجیفی، برادر رئیس پارلمان عراق و استاندار نینوا نیز در این خودرو بود اعلام کردند که النجیفی آسیبی ندیده است.

منابع مذکور خاطرنشان کردند این انفجار که در منطقه السلام رخ داد خسارت‌های مادی به دنبال داشت و نیروهای امنیتی در مکان حادثه مستقر شده و به مردم اجازه نزدیک شدن به آن را ندادند.

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا حمله به خودروی اسامه النجیفی را محکوم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله نشانگر خطرات گروه‌های تروریستی علیه تمامی عراقی‌ها است و ضرورت همکاری میان تمامی مسئولان عراقی برای مقابله با گروه‌های تندرو را دو چندان می‌کند.

ماری هارف،‌ معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن در کنار مردم عراق می‌ایستد و به همکاری‌های خود با مسئولان سیاسی و امنیتی عراقی برای مقابله با عاملان این گونه حملات ادامه می‌دهد.

النجیفی که ریاست جریان سیاسی "المتحدون" عراق را برعهده دارد اخیرا انتقادات شدیدی از نوری المالکی، نخست وزیر عراق ایراد کرده بود.

انتهای پیام

کد N116495

وبگردی