آفتاب

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:مذاکره، تسلیم شدن در قبال خواسته‌های آمریکا نیست

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:مذاکره، تسلیم شدن در قبال خواسته‌های آمریکا نیست

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات ژنو، با تاکید بر این‌که مذاکره تسلیم شدن در قبال خواسته‌های آمریکا نیست، تصریح کرد: کسی مذاکره را بد نمی‌داند، ولی باید پشت میز مذاکره توجه داشته باشیم که طرف مقابل دشمن است و دچار اشتباه نشویم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکرات ژنو، با تاکید بر این‌که مذاکره تسلیم شدن در قبال خواسته‌های آمریکا نیست، تصریح کرد: کسی مذاکره را بد نمی‌داند، ولی باید پشت میز مذاکره توجه داشته باشیم که طرف مقابل دشمن است و دچار اشتباه نشویم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" در همایش بیداری دانشجویی و استحکام ساخت درونی نظام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور که با موضوع "تقابل نظام سلطه، اصلی‌ترین چالش انقلاب اسلامی" برگزار شد، افزود: آمریکا به تعهداتش در قبال هیچ کشوری عمل نکرده است و تاکنون موردی نبوده است که آمریکایی‌ها در مسئله‌ای که با یک کشور اختلاف دارند، به توافق برسند.

وی ادامه داد: نمونه این حرف رفتار آمریکا با کشورهای لیبی و کره شمالی بوده است که اختلاف آنها بسیار کمتر از اختلاف ما با امریکا است چون اختلاف انها راهبردی نیست.

وی افزود: البته نمونه این موارد در ارتباط با ایران هم بسیار زیاد بوده است، در زمینه افغانستان ما برای حل مشکل افغانستان به آمریکا کمک کردیم، اما همان زمان ما را محور شرارت مطرح کردند. در عراق هم ایران برای حل مشکلات منطقه به آمریکا کمک کرد اما آن‌ها نیروهای ما را در عراق دستگیر کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هر موقع ما یک قدم به سمت آمریکا رفتیم، آن‌ها دشمنی‌شان را با ما بیشتر کردند به طوری که در همین مدت 5 ماهه، ما 7 بار تهدید نظامی شدیم به خاطر این است که گمان کرده‌اند تحریم‌ها و مشکلات بر ما اثر گذاشته و ما ضعیف شده‌ایم.

حاجی‌زاده در مورد این‌که چرا در اقتصاد قدرت پیدا نکردیم، گفت: ما در این موضوع مانند موضوع موشک و پهپاد و هزاران مورد دیگر که خودکفا شدیم اراده کامل را نداشتیم.

وی عنوان کرد: در سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورهای هم سطح ما زیاد بودند و بعد انقلاب با این که ما جنگ و تحریم و دیگر مشکلات را داشتیم از اکثر انها جلو زدیم با این‌که برخی از آنها مانند مصر میلیاردها دلار از دشمنان ما کمک گرفت، اما حال می‌توانید ما و آنها را مقایسه کنید؟

حاجی‌زاده تصریح کرد: در زمان جنگ هم سپاه ما هیچ چیزی در اختیار نداشت و با تجهیزات و ادوات غنیمتی عراق خودمان را تجهیز کردیم اما اکنون بسیاری از وسایل نظامی را در داخل تولید می‌کنیم.

این مسئول با تاکید بر این‌که پهپاد را هم کشوری به ایران نداده است، ادامه داد: الان کشوری چون روسیه با تمام قدرتش پهپاد ندارد، اما ایران در این زمینه یک قدرت است. امروز کشورهای پیشرفته جهان با توجه به عدم توانایی در ساخت این پهپادها، به سراغ ایران می‌آیند تا از ایران بتوانند خریداری کنند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: ما زمان جنگ اگر می‌خواستیم موشک‌ها را در ایران تولید کنیم، می‌دیدیم زیرساخت‌های آن در ایران وجود ندارد، اما رزمندگان عرصه علمی ما، تمام سختی‌ها تلاش کردند و تیجه هم گرفتند.

وی در ادامه گفت: در موضوع اقتصاد کار بسیار ساده‌تر است، چراکه کشور ما بسیار غنی بوده و ما نیاز به واردات انرژی و نیروی کار و متخصص نداریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما اگر به جوانانمان اعتماد کنیم و بپذیریم همه چیز قابل دسترسی است، آن موقع مشکلات حل می‌شود، در زمینه نظامی هم اگر تحریم نمی‌شدیم و این ایمان که می‌توانیم در ما شکل نمی‌گرفت شاید امروز نمی‌توانستیم آن را تولید کنیم.

این مسئول با بیان این‌که استحکام در زمینه های مختلف در طی زمان ایجاد می‌شود؛ ادامه داد: تهدیدهایی هم که انجام می‌شود، برای ارعاب و ایجاد وحشت در بین جوانان ماست. زمانی که عراق، سوریه و کشورهایی از این قبیل توانایی نظامی داشتند، آمریکا جرات حمله به آن‌ها را نداشت.

حاجی‌زاده تصریح کرد: ایران پشتوانه‌ای قوی انسانی و معنوی دارد و به سر سوزنی از حق خود کوتاه نمی‌آیند و همه باید با استفاده از تجربیات گذشته بدانند که از طرف آمریکا برای ما هیچ سودی نیست.

وی در مورد سوال در مورد پهپاد ایوب گفت: این پهپاد بیش از 400 کیلومتر وارد رژیم صهیونیستی شد و آن‌ها نتوانستند آن را شناسایی کنند، بعد از این مسیر توسط یک دوربین به صورت اتفاقی دیده شد و آن را زدند.

سردار حاجی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مذاکرات ژنو، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده باید توصیه‌های مقام معظم رهبری در جلسه‌های خصوصی را در دستور کار خود قرار دهند، در زمینه نظامی هم ما این اطمینان را به آن‌ها می‌دهیم که شما هیچ ترسی از این زمینه نداشته باشید و با قدرت وارد مذاکرات شوید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این دستاوردهای به‌دست آوردن این پهپاد این است که نمونه اولیه آن را دردست ساخت داریم و تا حد بسیار زیادی در این زمینه پیشرفت کرده‌ایم. این هواپیما به گونه‌ای تولید شده که به راحتی نمی‌توان آن را رهگیری کرد به همین دلیل واقعا کار بزرگی انجام شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما الان به هیچ عنوان رادار از هیچ کشوری وارد نمی‌کنیم و حتی به دیگر کشورها هم توانایی و امکان صادرات رادار را داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به سوال احتمال حمله به ایران اضافه کرد: همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه وجود دارد و این‌ها قابل برخورد هستند، اما بیان حضرت آقا در ارتباط با رژیم صهیونیستی قطعا قابل تحقق است و اگر صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند، قطعا این اتفاق می‌افتد و اگر تا به الان اقدامی از طرف رژیم صهیونیستی نبوده به دلیل وحشتی بوده که از توانایی ایران دارند.

وی تصریح کرد: ما امری که مقام معظم رهبری داشته‌اند را اطاعت می‌کنیم و در زمانی که لازم باشد، این اقدام را انجام می‌دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که هیچ گاه از روحیه استکبار ستیزی و زیاده خواهی دشمن کم نمی‌شود، افزود: هواپیماهای شناسایی آمریکا از آسمان همه کشورها عبور می‌کند و فقط در آسمان ایران است که این اقدام را انجام نمی‌دهند چراکه از توانایی ایران وحشت دارند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: در جنگ 33 روزه، رژیم صهیونیستی حمله کرد که لبنان را شکست بدهد ولی به خاطر ندیدن کل قدرت حزب الله به علت اینکه فقط یک سوم قدرت حزب الله رسانه ای می‌شود، شکست خورد. ایران هم به همین صورت است.

وی اضافه کرد: در حوزه نظامی بسترهای لازم برای حضور دانشگاه‌ها فراهم است، مراکز تحقیقاتی و صنایع مرتبط با بخش نظامی بیشتر توسط دانشجویان انجام شده است اما باید این را اقرار کنیم که نمی‌توانیم همه توانایی‌های موجود در دانشگاه‌ها را در زمینه صعنت دفاعی استفاده کنیم و باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

وی با تاکید بر ظرفیت دانشگاه‌ها تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آنچه که امروز ما توانستیم به آن برسیم به خاطر دانشگاه‌ها است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: این که امروز می‌شود از بمب‌های هسته‌ای استفاده کرد یا نه یک مسئله پیچیدهای است، این گونه نیست که آن‌ها بخواهند با استفاده از این سلاح‌ها اقدامی انجام دهند، چراکه هزینه و خسارت‌های زیاد آن همه گیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دفاع مقدس که همه دنیا از عراق حمایت می‌کردند نتوانستند کاری انجام بدهند، خاطرنشان کرد: شیوه جنگ ما جنگ عاشورایی است، جنگی نیست که فقط بتوان تجهیزات را در یک ترازو ارزیابی کرد که چقدر نسبت به آن‌ها توانایی داریم.

حاجی‌زاده در توضیح لزوم مقایسه نکردن توان نظامی کشورها گفت: وقتی آن‌ها یک ناو هواپیمابر با 5 هزار نیرو و تعداد زیادی هواپیما می‌آورند ما 2 ناو هواپیمابر نمی‌بریم، 2 نفر بسیجی برای شکست این ناو کافی است، با توجه به اینکه تجهیزات مهم است و امکانات خوبی در اختیار داریم، باز هم تمام تکیه ما به تجهیزات نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط با فعالیت تکفیری‌ها در منطقه، گفت: این جریانات با پول سعودی‌هاست که جوانان کشورهای مختلف وادار به عملیات‌های تروریستی می‌کنند و مثل قارچ در حال رشد هستند و بسیار زود نیز گریبان کشورهای اروپایی را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما این‌ها به دنبال این هستند که انفجارهایی هم در ایران انجام دهند اما تا به الان نتوانسته‌اند و ان شاالله نمی‌توانند اما باید آمادگی لازم را برای مقابله با این تهدید داشته باشیم.

حاجی‌زاده عنوان کرد: ما نیاز به بصیرت و آگاه‌سازی داریم، اگر این‌ها تبیین و گفته شود، ما آینده روشنی را پیش‌رو داریم. وضعیت ما با روسیه خیلی حاد نیست که بخواهیم همه کارها و روابط را به دلیل یک اتفاقی که در برخی مواقع می‌افتد، قطع کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این موضوع خاطرنشان کرد: دولت ما هم به دنبال این نیست که بخواهد این بحث را به مذاکرات وارد کند، تنها استکبار از روی زیاده‌خواهی این موضوع را مطرح کرده است.

انتهای پیام

کد N116468

وبگردی