آفتاب

روسیه ازنقض آتش بس در حمص توسط گروه های مسلح معارض سوری انتقاد کرد

روسیه ازنقض آتش بس در حمص توسط گروه های مسلح معارض سوری انتقاد کرد

مسکو-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از موارد نقض آتش بس در شهر حمص سوریه توسط گروهای معارض مسلح انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، آلکساندر لوکاشویچ در بیانیه خود با یادآوری تلاش های بین المللی برای برقراری آتش بس در حمص وآغاز تخلیه غیرنظامیان ازبخش قدیمی این شهر به چندین مورد نقض آتش بس توسط معارضان سوری اشاره کرد.

بر اساس اطلاعات رسانه های خبری روسیه در دو روز اخیر به دنبال برقراری آتش بس میان نیروهای دولتی و گروه های معارض در منطقه حمص بیش از 600 نفر از جمله 210 زن و 180 کودک توانستند از بخش قدیمی این شهر که در محاصره قرار دارد خارج شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با ابراز خرسندی از این اقدامات برای کمک رسانی به مردم حمص گفت: با تلاش پرسنل حلال احمر سوریه مواد غذایی و دارویی به منطقه مورد محاصره شهر حمص انتقال شد که بین ساکنان این منطقه توزیع می شود.

وی با ابراز تاسف از چندین مورد نقض آتش بس توسط معارضان در منطقه حمص افزود: بر اثر اعمال مسلحانه معارضان دست کم 5 نفر کشته و 20 نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: این گونه اقدامات را به مثابه تلاش برای برهم زدن عملیات امدادرسانی به حمص و ایجاد شرایط نامناسب حول دور دوم مذاکرات ژنو میان هیات های دولت و گروه های معارض می دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد حل مسایل انسانی سوریه باید بصورت پیگیر و بدون رنگ و بوی سیاسی ومطابق قوانین بین المللی و مفاد بیانیه روز دوم ماه اکتبر سال 2013 رییس شورای امنیت سازمان ملل انجام گیرد.

اروپام/2242**518
کد N116284

وبگردی