آفتاب
با وجود برخی استعفاها/

اکثریت همچنان دراختیار حزب حاکم ترکیه در مجلس قرار دارد

اکثریت همچنان دراختیار حزب حاکم ترکیه در مجلس قرار دارد

آنکارا - ایرنا - حزب حاکم عدالت و توسعه با نزدیک شدن به زمان انتخابات شهرداری ها در ترکیه و استعفای برخی نمایندگان از احزاب سیاسی حاضر در مجلس ملی این کشور ، همچنان اکثریت قاطع نمایندگان را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، ˈ تورگوت دیبک ˈ نماینده مردم شهر ˈکرکلارالیˈ از حزب جمهوری خواه خلق در مجلس ملی ترکیه امروز از این حزب استعفا کرد.

وی روز دوشنبه در اطلاعیه ای در مجلس ملی ترکیه استعفای خود را از این حزب به رییس مجلس این کشور اعلام کرد.

براساس این گزارش ،ˈ حمدی صدفچیˈ شهردار کلانشهر ادرنه که از شهرداران قدیمی منتسب به حزب جمهوریخواه خلق است نیز امروز از عضویت حزب جمهوریخواه خلق استعفاء کرد.

بر اساس این گزارش، استعفای این دو نفر در ارتباط با تعیین نامزدهای شهرداری ها در انتخابات محلی صورت گرفت.

این در حالی است که در پی آغاز عملیات ارتشا وفساد مالی توسط پلیس ودادستان استانبول در 26 آذر ماه که منجر به دستگیری شماری ازمنتسبان به دولت ترکیه ، دونفر از فرزندان وزرای کابینه سابق وبرخی از فعالان اقتصادی شد ، تاکنون 9 نفر از نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در مخالفت با مواضع دولت آنکارا از این حزب کناره گیری کرده اند.

براساس این گزارش، درپی این استعفاها حزب حاکم عدالت وتوسعه هم اکنون 318 نماینده ، حزب جمهوری خواه خلق 133 نماینده ، حزب حرکت ملی 52 نماینده ، حزب صلح و دمکراسی 26 نفر، نمایندگان مستقل 15 نفر وحزب دمکراسی مردم 4 نماینده در مجلس ملی ترکیه دارند.

انتخابات شهرداری ها درترکیه با حضور نمایندگان 27 حزب دهم فروردین ماه آتی برگزار می شود.

این انتخابات در پی عملیات مبارزه با ارتشا و فساد مالی توسط پلیس و دادستان استانبول که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به حزب حاکم ، دو نفر از فرزندان وزرای کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی شد ، برای احزاب ترکیه بسیار با اهمیت است.

خاورم**230**536
کد N116195

وبگردی