آفتاب

جشن سالگرد انقلاب با حضور دیپلمات ها در مالزی برگزار شد

جشن سالگرد انقلاب با حضور دیپلمات ها در مالزی برگزار شد

کوالالامپور – ایرنا – جشن بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران دوشنبه شب در کوالالامپور مالزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مالزی با استقبال دیپلمات های کشورهای مختلف قاره های اروپا، آسیا و اقیانوسیه ، آمریکا و مقامات مالزی مواجه شد.

در این جشن که در هتل ماریوت کوالالامپور برگزار شد، ˈعبدالعزیز کپراویˈ قائم مقام وزیر حمل و نقل مالزی، برادر سلطان سلانگور، نماینده اتحادیه اروپا و سفیران ده ها کشور از جمله فرانسه، ایتالیا، یونان، لهستان، عربستان، قطر، هند، عراق، الجزایر، مراکش، یمن و الجزایر شرکت داشتند.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تحولات پس از آن با استقبال بسیاری از کارشناسان و محققین مسایل منطقه مواجه شد و در این آیین شرکت کردند.

محمدجلال فیروز نیا سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور و ˈعبدالعزیز کپراویˈ قائم مقام وزیر حمل و نقل مالزی آغازگر آیین جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کوالالامپور بودند.

سفیر ایران در این آیین خواستار ثبات و تقویت همکاری های ایران و مالزی در همه زمینه ها شد و قائم مقام وزیر حمل و نقل مالزی نیز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای نظام جمهوری اسلامی ایران آرزوی ثبات و تقویت کرد.

سفیران و نمایندگان سیاسی خارجی شرکت کننده در مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این آیین ضمن گفت وگو با سفیر ایران درخصوص مواضع تهران در عرصه بین المللی و منطقه تبادل نظر کردند.

در این مراسم فیلمی از جاذبه های گردشگری و نیز پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف علمی و فناوری برای میهمانان به نمایش درآمد.

در حاشیه این آیین نمایشگاهی از تابلو فرش های ایران و صنایع دستی کشورمان برگزار شد که مورد توجه دیپلمات ها و میهمان قرار گرفت.

آساق**د.م**1611
کد N116141

وبگردی