آفتاب
کمالوندی:

جمهوری اسلامی در مقطع کنونی می تواند 100 سال آینده را رقم بزند

جمهوری اسلامی در مقطع کنونی می تواند 100 سال آینده را رقم بزند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن بازدید از خبرگزاری مهر، به تشریح دستاوردهای پیروزی انقلاب در عرصه هسته ای پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در آستانه 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از خبرگزاری مهر بازدید کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این بازدید ضمن تشریح دستاوردهای هسته ای کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی درباره این ایام با ذکر خاطره ای گفت: در روزهای 19 تا 22 بهمن من در منطقه نیروی هوایی کمک می کردم، ما فشنگ بین انقلابیون توزیع می کردیم. 

کمالوندی با اشاره به اینکه اتفاقات بزرگی در ایران بعد از انقلاب افتاده است، بیان کرد: اگر اتفاقات بزرگ را در نظر نگیریم تحلیل موضوعات سخت است. با انقلاب و جنگ تحمیلی که کشور پشت سر گذاشت در شرایطی که دشمنان نمی خواستند ایران رشد کند ما مقاوم شدیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: امام راحل با آرمانهای بلند، بدنبال افق‌های بلندی بود و بدنبال این نبود که ایران کشوری مانند همه کشورهای دیگر شود. می خواست یک کشور قوی و مستقل باشد که روی پای خود بایستد و در این مسیر نیز حرکت کرد.

وی تصریح کرد: در بررسی سیر تحولات ما با مشکلات مواجه شده ایم و کلاس به کلاس بالا رفته ایم. اکنون جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار خاص و استثنایی قرار دارد و در مقطع کنونی من با توجه به 32 سال تجربه دیپلماتیک عرض می کنم که ما می توانیم 100 سال آینده را رقم بزنیم.

کمالوندی تصریح کرد: حضرت آقا نیز به پیچ تاریخی که باید پشت سر بگذاریم اشاره کردند که پس از این پیچ تاریخی به یک دشت هموار خواهیم رسید، این نتیجه اندوخته های اجتماعی اقتصادی و علمی است که در طول سالها به دست آورده ایم. داشته هایمان اکنون به جایی رسیده است که باید آن را عرضه کنیم، باید فرهنگ خود را گسترش داده و نوع حکومت کردن را نیز به دیگران آموزش دهیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما در دنیا اصلا حکومت هایی که هم مبانی پذیرفته شده و تعریف شده دنیا را در چارچوب مفاهیم ارزشی و دموکراسی و توجه به مردم داشته باشند و هم به لحاظ نگاه  معنوی انسان را تنها یک موجود که خواسته های مادی دارند ببینند؛ نداریم.

وی ادامه داد: قدرت هایی که می دانند این روش زندگی آنها را دچار مشکل می کند تلاش می کنند که جلوی ما را بگیرند پس بر این اساس ما رشدی داشته ایم که در محیط های داخلی بوده است.

کمالوندی در ادامه این مصاحبه در خصوص ابعاد مختلف توانایی ها در حوزه های انرژی هسته ای  و همچنین مذاکرات هسته ای و توافقنامه ژنو توضیحاتی به خبرنگاران مهر ارائه کرد که مشروح این مصاحبه در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

کد N116025

وبگردی