آفتاب
رئیس جمهور در جمع سفیران خارجی مقیم تهران:

درهای ایران به روی آژانس انرژی اتمی باز است/ ایران در سه دهه آینده جزء ده کشور برتر اقتصادی می‌شود

درهای ایران به روی آژانس انرژی اتمی باز است/ ایران در سه دهه آینده جزء ده کشور برتر اقتصادی می‌شود

روحانی با اشاره به اینکه علیرغم ندای مخالفت برخی، در حال توافق با شرکتهای اقتصادی بزرگ بین المللی هستیم، گفت: در سه دهه آینده ایران جزء ده کشور اقتصادی برتر دنیا می شود.

به گزارش خبرنگار دولت مهر، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز دوشنبه در جمع سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران با اشاره به اوضاع سوریه گفت: باید همه کمک کنید تا برای آینده سوریه فقط و فقط مردم سوریه تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه صلح و امنیت منطقه در جهان جزء اهداف مهم این دولت است، افزود: این دولت معتقد است همه ملتها باید از مواهب علم و فناوری در مسیر صلح آمیز استفاده کنند، انحصار فناوری در اختیار تعدادی از کشورها و محروم کردن دیگران از آن مفید نبوده و غیر قانونی است.

رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حق خود می داند که از فناوری صلح آمیز هسته ای برخوردار باشد؛ ما اتم را برای صلح می خواهیم نه مثل بعضی دیگر که برای جنگ می خواهند.

روحانی گفت: این دولت با کمال جدیت برای اعتماد سازی بیشتر و افکار عمومی جهان با 1+5 مذاکرات مجدانه ای را انجام داد.

وی افزود: دولت و ملت ایران حسن نیت خود را با وضوح نشان داد، خوشحالیم که در سوم آذر سال 92 ایران با 1+5 توانست در چارچوب یک برنامه مشترک به تفاهم دست پیدا کرده و با تلاش مجدانه این موفقیت بدست آمد که در 30 دی ماه 92 این توافق اجرایی شود و اکنون برای 28 بهمن امسال جمهوری اسلامی ایران، مسئولین مذاکره و وزارت خارجه آماده است با 1+5 برای دستیابی به توافق جامع وارد مذاکره شود.

رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این راستا جدی است همانطور که در قدم اول جدی بودیم، درهای کشور ما به روی آژانس باز است؛ آژانس بعد از هزاران ساعت  بازرسی همانطور که شورای حکام در نوامبر 2014 اعلام کرده که هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته ای ایران ایجاد نشده اعلام کرد: که هیچ انحرافی در برنامه هسته ای ما مشاهده نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است درهای خود را در چارچوب توافقات بین المللی به روی آژانس باز بگذارد.

روحانی با اشاره به اینکه ما هیچ گاه به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده ایم، گفت: ما خود کشوری هستیم که قربانی سلاح هسته ای شده ایم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصادی آمادگی دارد که با همه کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران که دارای منابع قوی و جوانان تحصیل کرده است همکاری کند، گفت: ما آماده همکاری و حضور کمپانی ها و شرکتهای بزرگ در ایران هستیم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران زمینه های اقتصادی فراوانی وجود دارد این ظرفیت در ایران وجود دارد که در سه دهه آینده جزء ده کشور برتر اقتصادی دنیا قرار گیرد و امروز ما برای این کار آمادگی کامل داریم علیرغم ندای مخالف برخی، ما در حال توافق برخی شرکتهای بزرگ بین المللی هستیم که آثار آن را بعدا خواهید دید.

روحانی گفت: آماده ایم تا در یک تعامل سازنده با همه کشورهای جهان شاهد شرایط بهتری در جهان باشیم.

وی افزود: ایران به خاطر جایگاه ژئوپولتیک می تواند محور عبور شبکه های مختلف از جمله آبی، برقی، فیبر نوری، ریلی و جاده ای باشد ما می توانیم مرکزی برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب جهان باشیم.

رئیس جمهور در پایان خطاب به سفیران گفت : از همه دولتهای متبوع شما سپاسگزاری می کنیم به خاطر رای مثبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با خشونت و افراطی گری و امیدوارم در عمل دست به دست هم داده و شاهد جامعه ای عاری از خشونت، شاهد شرایط اقتصادی و فرهنگی بهتر و تماس بهتر دولتها و ملتها باشیم؛ پیام حسن نیت و اراده ملت ایران برای روابط نزدیک با دولتها و ملتها را به کشور خود منتقل بفرمایید.

 

 

 

کد N116012

وبگردی