آفتاب

فیصل المقداد در ژنو: اتاق‌های عملیات تروریست‌ها در اردن، عربستان و ترکیه است

فیصل المقداد در ژنو: اتاق‌های عملیات تروریست‌ها در اردن، عربستان و ترکیه است

معاون وزیر امور خارجه سوریه با هشدار به کشورهای حامی تروریسم در سوریه تاکید کرد که تصویب قانون مبارزه با تروریسم در عربستان عقب‌نشینی ریاض در برابر اقدامات تروریست‌ها در سوریه به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در کنفرانس خبری خود در ژنو عنوان داشت: تصویب قانون مبارزه با تروریسم در عربستان و هشدار مسئولان این کشور به تروریست‌هایی که در سوریه هستند نسبت به بازگشت به این کشور به نوعی عقب‌نشینی ریاض به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: عربستان اتباعی را که به سوریه رفته‌اند تهدید کرد که در صورت بازگشت به سه تا 10 سال حبس محکوم می‌کند. طبیعتا این افراد ترجیح می‌دهند در سوریه مشغول کشتار و انجام عملیات انتحاری باشند. البته این اقدام ریاض را برخاسته از حسن نیت آن می‌دانیم اما معتقدیم این اقدام کافی نیست. باید جلوی افسران و مسئولان دولتی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند گرفته شوند. ما شاهد ‌آن هستیم که اتاق‌های عملیات این افراد در اردن، عربستان و ترکیه وجود دارد.

المقداد همچنین تاکید کرد: کشورهایی که از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند مطمئن باشند که این اقدامات دامن‌گیر خودشان خواهد شد. عملیات تروریستی اخیر در روستای معان و کشته شدن بسیاری از ساکنان این روستا به ویژه زنان و کودکان نشان می‌دهد که از ابتدا زنان و کودکان روستای معان مورد هدف قرار گرفته بودند. توقف خشونت‌ها و مبارزه با تروریسم در راس اولویت‌های ما در کنفرانس ژنو قرار دارد و بررسی روند مسالمت‌آمیز در کشور تنها بعد از توقف خشونت‌ها امکان‌پذیر است.

وی در ادامه افزود: هیات سوری آماده است بند بند سند ژنو 1 را بررسی کند. دست داشتن نیروهای نظام سوریه در بمباران حمص یک دروغ بزرگ و خنده‌دار است. گروه‌های مسلح به نمایندگان سازمان ملل حمله می‌کنند و مانع رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور می‌شوند. آنها باعث شده‌اند تا بسیاری از زندانیان زندان مرکزی حلب از گرسنگی بمیرند.

المقداد در خصوص مواضع دولت فرانسه در قبال سوریه عنوان داشت: لوران فابیوس، وزیر امور خارجه این کشور و دولت فرانسه حق ندارند از انسانیت سخن بگویند، چون فابیوس اصلا انسان نیست. آنها منشور سازمان ملل را زیر پا می‌گذارند و در برابرش دلارهای نفتی برخی کشورهای خلیج (فارس) را دریافت می‌کنند. ما سر سوزنی از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد. باید تاکید کنم که بند هفت منشور سازمان ملل شامل سوریه نخواهد شد البته باید علیه ‌آمریکا،‌ فرانسه و انگلیس اجرا شود. درخصوص ترکیه نیز باید بگویم که رهبران این کشور بر سر سرنوشت مردم خود معامله می‌کنند.

انتهای پیام

کد N115978

وبگردی