آفتاب
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا

دولت روحانی پتانسیل هایی داردکه مایه رجحان بر پیشینیان است

دولت روحانی پتانسیل هایی داردکه مایه رجحان بر پیشینیان است

تهران – ایرنا – اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا طی بیانیه ای به مناسبت دهه فجر اعلام کرد ، دولت روحانی پتانسیل هایی دارد که مایه رجحان بر پیشینیان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا در بیانیه خود با اشاره به اینکه امروز استقلال پر رنگ ترین جاذبه شخصیت ایران اسلامی است که حاصل فداکاری ها و جانبازی های مردان و زنان این سرزمین در طول سال ها است، می افزاید: جنگ، ترور، تحریم، فشار رسانه ای، افروختن آتش فتنه های مذهبی و سیاسی، همه و همه نشان از آن دارد که عزّت و استقلال جمهوری اسلامی مسئله ای دردناک برای مستکبرین عالم است.

این بیانیه حاکی است: «امروز دولت آقای دکتر روحانی در قضیه مذاکرات هسته ای با آزمونی سخت رو به روست. از طرفی بایستی با تدبیر و اندیشه ای حساب شده، برنامه تحریم های ظالمانه بر ضد ایران را به بن بست برساند و از طرفی بایستی در پیاده سازی این استراتژی استقلال کشور آسیبی نبیند.»

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است:« آزادی پر چالش ترین آرمانی بود که آن سال های مبارزه همه بر لفظش اتفاق داشتند و بعدها در تفسیرش افتراق. یکی آزادی را در قواره لیبرالیسم غربی می شناخت، دیگری آن را در چارچوب های مارکسیستی می جست، ولی تفسیر جریان اصلی انقلاب از آزادی، همان سال ها توسط بنیان گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) تبیین شد که «آزادی در محدوده اسلام است».»

این بیانیه می افزاید: آنچه قدر مسلم است اینست که نقد عملکرد دستگاه های اجرایی و نظارتی جزو ابتدایی ترین و اساسی ترین وجه مشترک تمام تفاسیر موجود از آزادی در جامعه است.

برپایه این بیانیه «منصفانه که بنگریم، در سال های اخیر در این خصوص پیشرفت های قابل تاملی داشته ایم. گرچه هنوز برای حفظ چارچوب های اخلاقی یک نقد به تمرین بیشتری نیاز داریم، ولی فضای نقد جسورانه و صادقانه در این سال ها بازتر شده است.»

سیام ** 1058 ** 1418
کد N115932

وبگردی