آفتاب
هیئت نظام سوریه در ژنو:

جنایت حماه تخریب کننده تلاش های سیاسی است

جنایت حماه تخریب کننده تلاش های سیاسی است

هیئت رسمی سوریه در مذاکرات ژنو با صدور بیانیه ای با اشاره به جنایت تروریست ها در منطقه معان در استان حماه آن را تخریب کننده تلاش های سیاسی دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، هیئت رسمی سوریه در ژنو با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت تروریست ها در منطقه معان در حومه حماه اعلام کردند: جنایت و کشتار معان نشان داد که ادوات تروریستی برخی از کشورها تلاشهای سیاسی را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: هیئت رسمی دولت سوریه از سازمان ملل می خواهد که موضع شفافی در نشست ژنو درباره این کشتار و موارد قبلی آن اتخاذ کند. همچنین ما از کشورهای حامی تروریست می خواهیم که در راستای اجرای قطعنامه های شورای امنیت از این سیاست دست بردارند.

هیئت رسمی سوریه مجددا تاکید کرد که بستر لازم برای هر گفتگوی سیاسی که شامل مبارزه با تروریسم است فراهم آید.

از سوی دیگر لوی صافی سخنگوی ائتلاف مخالفان سوری مدعی شد: ما گزارش هایی درباره درایا و  حمص به اخضر الابراهیمی ارائه دادیم. ما با الابراهیمی موضوع تشکیل دولت انتقالی را بررسی کردیم. توقف خشونت و تشکیل دولت انتقالی دو موضوع اساسی در مذاکرات این هفته است.

وی ادعا کرد: نیروهای ارتش سوریه به سوی کاروان های امداد رسانی تیراندازی می کند. هیئت رسمی سوریه هفته گذشته به جای شرکت در مذاکرات در وزارت خارجه پرسه زد.

شایان ذکر است که دور دوم مذاکرات ژنو از امروز میان هیئت مخالفان سوری و هیئت رسمی سوریه از سرگرفته شده است و مذاکرات امروز به دیدار طرفین با اخضر الابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه اختصاص داشت.

 

 

کد N115827

وبگردی