آفتاب

دیپلمات سابق صربستانی : انقلاب اسلامی ضامن تمدن و هویت ایرانیان است

دیپلمات سابق صربستانی : انقلاب اسلامی ضامن تمدن و هویت ایرانیان است

بلگراد- ایرنا- دیپلمات سابق صربستانی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ضامن حفظ تمدن غنی و هویت ایرانیان است.

ˈپتار ستوییچˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد افزود: حضور تمدن، فرهنگ و زبان ایرانی را در اقصی نقاط جهان می توان لمس و مشاهده کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را در جهان منحصر بفرد دانست و یادآورشد: ایران به رغم موانع زیاد خارجی از جمله تحریم، به پیشرفت های شگفت انگیز دست یافته است.

ستوییچ توضیح داد: انقلاب اسلامی، ایران را از سلطه خارجیان نجات داد و این کشور را به مردمش بازگرداند.

دیپلمات سابق صربستانی که حدود 5 سال در سفارت صربستان در تهران خدمت کرده است و با فرهنگ، سیاست و مردم کشورمان آشنایی دارد، افزود: پایبند بودن ایرانی ها به دین و دستورات الهی و همراهی با رهبر عالیقدر انقلاب، رمز پیروزی و موفقیت این کشور است.

ستوییچ به سیاست صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که ایران هیچگاه کشور متجاوزی نبوده و تنها از حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع می کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون عامل صلح در منطقه و محوری برای حل و فصل مشکلات و مسایل در صحنه بین المللی است.

ستوییچ همچنین گفت: امروز در صحنه بین المللی می بینیم که همه کشورها به سیاست صلح طلبانه ایران پی برده اند و به این نتیجه رسیده اند که حضور ایران برای رفع مسایل در اقصی نقاط جهان امری اجتناب ناپذیر است.

این دیپلمات صربستانی به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران که برای تولید برق، کشاورزی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره کرد و توضیح داد: توافق بین ایران و گروه 5+1 در مذاکرات ژنو تاییدی بر سیاست تهران است که همیشه بر مذاکرات و گفت و گو برای راهگشایی مشکلات و مسایل تاکید کرده است.

وی، این مذاکرات رامثبت و گامی در جهت حل و فصل مساله برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان دانست و افزود: ایران در این مذاکرات با پیروی از اصول حقوق بین الملل و رهنمودهای ریاست جمهوری و رهبر عالیقدر انقلاب ثابت کرد که تنها راه برای حل مسایل، مذاکرات و برخورد منطقی است.

ستوییچ به پیشرفت های چشمگیر ایران در تمامی زمینه ها از جمله علمی، صنعتی، فضایی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران الگویی مثبت برای مقاومت در مقابل دشواری ها و شیطنت های برخی از قدرت های غربی است.

وی، روابط ایران را تقریبا با تمامی کشورها بر اساس احترام متقابل خواند و گفت: اکنون ما شاهد شکست تمامی اقدامات ضدایرانی از سوی برخی از قدرت های غربی هستیم.

اروپام**2061**1010
کد N115787

وبگردی